کد خبر: ۳۳۲۲

حکیم مهرخبرهایی از دامپزشکی سمنان و آذربایجان غربی

 

رئیس شبکه دامپزشکی سمنان:
تخلفات بهداشتی در ماه رمضان در سمنان کاهش یافت


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سمنان از کاهش تخلفات بهداشتی در ماه مبارک رمضان در شهرستان سمنان خبر داد.

علی جاوید‌پور  در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: طرح تشدید کنترل و نظارت‌های صورت گرفته و همچنین تعداد موارد ارجاع شده به مراجع قضایی بیانگر کاهش تخلفات بهداشتی در این ماه مبارک است.
وی یکی از دلایل عمده کاهش تخلفات بهداشتی را توجه ویژه صنوف مربوط به رعایت مسائل اعتقادی، دینی و اخلاقی برشمرد.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سمنان با اشاره به دلایل کاهش تخلفات بهداشتی، اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی توسط اکیپ‌های شبکه دامپزشکی و متناسب بودن عرضه و تقاضای فرآورده‌های خام دامی را از مهم‌ترین این دلایل برشمرد.
جاویدپور عنوان داشت: توجه خاص مردم به مسائل بهداشتی به ویژه توجه به خصوصیات فرآورده‌های خام دامی، رعایت ضوابط بهداشتی توسط تمام صاحبان و متصدیان تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی و اطلاع‌رسانی و آموزش‌های صورت پذیرفته توسط شبکه دامپزشکی شهرستان سمنان از دیگر عوامل کاهش تخلفات بهداشتی در سمنان است.
وی همچنین بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر نقش انکارناپذیری به عنوان یکی از ارکان عملی اسلامی در این راستا ایفا می‌کند.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سمنان خاطرنشان کرد: در 15 روز اول ماه مبارک رمضان، 457 مورد بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در دو نوبت کاری صورت پذیرفته است.
جاویدپور اظهار داشت: همچنین از 91 هزار و 45 کیلوگرم فرآورده خام دامی وارد شده به شهرستان سمنان برای توزیع در مراکز عرضه نیز بازدید شده است.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سمنان از همشهریان سمنانی درخواست کرد تا چنانچه با تخلف بهداشتی در مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی برخورد کردند، مراتب را برای پیگیری به شبکه دامپزشکی شهرستان و یا به اکیپ‌های نظارتی فعال با شماره تماس‌های 3321071 و3323071 اطلاع‌ دهند.

 

----------------------------------------

 

مدیر‌کل دامپزشکی آذربایجان غربی خبر داد:
اجرای طرح تداوم ساماندهی بهداشتی میدان‌های عرضه و فروش دام


مدیر‌کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: طرح تداوم ساماندهی بهداشتی میدان‌های عرضه و فروش دام در آذربایجان غربی اجرا می‌شود.

شهرام دیلمقانیاظهار داشت: این طرح در سطح استان با اولویت قرار دادن برخی شهرهای استان و با توجه به ازدیاد جمعیت دامی اجرا می‌شود.
وی تصریح کرد: این شهرها شامل میاندوآب، سلماس، ارومیه، قره‌ضیاالدین و نقده که جمعیت دامی بیشتری دارند، هستند.
مدیر‌کل دامپزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه در چهار ماه نخست سال جاری 19 هزار و 466 بازرسی از مراکز تهیه، توزیع، نگهداری و عرضه فرآوده‌های خام دامی استان انجام گرفته است،‌ افزود: بر اثر این بازرسی‌ و نظارت‌ها در این مدت 42 تن انواع فرآورده‌ خام دامی منهدم شده است.
دیلمقانی گفت: در اجرای این طرح از 245 هزار فرآورده تولیدی نمونه‌برداری شده است و در این راستا نیر 57 نفر به عنوان متخلف شناسایی و تحویل مراجع قانونی شده‌اند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه آزمایش بار میکروبی شیر در تمام آزمایشگاه‌های استان آذربایجان غربی امکان‌پذیر است، اظهار داشت: مراکز جمع‌آوری شیر خام استان ساماندهی شده‌اند و در این زمینه نیز شیر خامی که جمع‌آوری می‌شود مورد بازدید ناظران این اداره کل قرار می‌گیرد.
مدیر‌کل دامپزشکی آذربایجان غربی تصریح کرد: برای این منظور تانکرهای حمل شیر مورد بازنگری قرار گرفته و مجهز به سیستم شست‌وشوی اتوماتیک شده‌اند.
دیلمقانی جمع‌آوری شیر توسط تانکرهای دو جداره را از دیگر اقدامات در این راستا برشمرد و افزود: اداره کل دامپزشکی استان این اقدام را در راستای جمع‌آوری بهداشتی شیر خام در سطح استان انجام داده است.

 

نظر شما
ادامه