کد خبر: ۳۳۲۱۲
http://hakimemehr.ir/files/fa/news/1395/10/6/4642_253.jpg


درمانگاه دامپزشکی و مایه کوبی شهر آوه از توابع شهرستان ساوه روز دوشنبه با حضور جمعی از مسئولان به بهره برداری رسید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، معاون استاندار و فرماندار ساوه در آیین گشایش این درمانگاه گفت: شورای اسلامی و شهرداری تازه تاسیس آوه، تلاش های خوبی برای استقرار ادارات و نهادهای مورد نیاز انجام داده اند تا نیازهای مردمی در این منطقه رفع و از تردد آنان به سایر شهرستان ها جلوگیری شود.

«محمد بهاروند» افزود: با وجود اقدامات انجام شده برای شکل گیری ادارات، اما همچنان برخی کمبودها و نارسایی ها در این شهر وجود دارد که نیازمند پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان آوه در تولید برخی محصولات کشاورزی سرآمد است، گفت: استقرار بزرگترین شهرک گلخانه ای منطقه و دامداری های مختلف از دیگر ظرفیت های آوه است.

معاون استاندار مرکزی با اشاره به لزوم مرکز دامپزشکی در آوه، افزود: شهر آوه قطب دامپروری استان مرکزی بوده و در سطح کشور نیز یکی از مراکز اصلی پرورش دام به شمار می‌رود که وجود یک مرکز تخصصی دامپزشکی ضروری بود.

فرماندار ساوه در ادامه با یادآوری قدمت شهرستان آوه گفت: آوازه این شهر تا جایی است که افراد فرهیخته و مورخین به خوبی جایگاه این شهر را می‌ دانند و به لحاظ برخورداری از ظرفیت‌های ممتاز در حوزه کشاورزی و دامپروری داری مزیت های شاخصی است.

بهاروند افزود: استقرار کشتارگاه در این شهر نیز نیازی ضروری است و باید برای جذب سرمایه گذار و ساخت کشتارگاه صنعتی محصولات دامی برنامه ریزی جدی صورت گیرد.

درمانگاه دامپزشکی و مایه کوبی شهر آوه توسط بخش خصوصی با صرف هفت میلیارد ریال ساخته شده است و در این درمانگاه واکسیناسیون دام ها انجام می شود.


نظر شما
ادامه