کد خبر: ۳۲۹۵

حکیم مهرخبرهایی از دامپزشکی خراسان رضوی، قزوین، بوشهر و مرکزی

 

توسط خیرین دامپزشکی خراسان رضوی بیش از 1000 بسته توزیع و 1200 نفر اطعام شدند
 
همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، خیرین اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی اقدام به توزیع بیش از  1000 بسته غذایی حاوی موادپرتئینی و خشکبار در مناطق محروم مشهد کردند.
سرپرست اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با اعلام این خبر افزود: در همین راستا با هزینه خیرین این اداره کل، در دهه دوم ماه مبارک رمضان، تعداد 1200  نفر نیز در مناطق محروم مشهد افطار کردند.
دکتر جواد اعلمی گفت: این مراسم هرساله در ماه رمضان در مناطق مختلف و خیریه های مشهد انجام می شود.
وی هزینه انجام شده در موارد یادشده را بیش از   100  میلیون ریال ذکر کرد.
سرپرست دامپزشکی استان هدف از این اقدام را خدمت به محرومین ذکر کرده و یادآور شد: دامپزشکی در مقاطع مختلف و به مناسبت های مختلف فعالیت های مشابه را با همکاری کارکنان و خیرین انجام می دهد.

--------------------------------------------

 

معدوم سازی فرآورده های خام دامی غیر بهداشتی در یکی از کشتارگاههای استان قزوین

 

طی بازدید بعمل آمده توسط پرسنل اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی قزوین از سردخانه یکی از کشتارگاه های استان،میزان 328 کیلوگرم انواع فرآورده های خام دامی اعم از جگر ، سنگدان و گوشت چرخ کرده ،بعلت انقضاء تاریخ مصرف و عدم رعایت شرایط نگهداری و انجماد ناصحیح و غیر اصولی ضبط و در حضور کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان مربوطه معدوم گردید.

 

عملیات رایگان مبارزه با انگل های داخلی دام در مناطق تابعه شهرستان قزوین

طرح واکسیناسیون رایگان دامها علیه بیماری قانقاریا و خورانیدن شربت ضد انگل توسط واحد مبارزه با بیماریهای دامی شبکه دامپزشکی شهرستان قزوین  در جمعیت  دامی گوسفند و بز  در روستاهای محروم تابعه این شهرستان به مرحله اجرا در آمد . انگل های داخلی دام و بیماری های عفونی متعاقب آن،  سبب تحمیل ضرر و زیان اقتصادی فراوان به دامداران گردیده و علاوه بر آن سبب کاهش کیفیت فرآورده های تولیدی دامی خواهد شد.

این بیماری عمدتاً در مناطقی که تجمع آب های راکد وجود دارد اتفاق می افتد. گستره ی اجرای طرح  42 روستای محروم و نیز کانون های شناخته شده  بیماری در  بخش های تابعه شهرستان قزوین بوده، که بالغ بر 40 هزار راس گوسفند و بز را تحت پوشش قرار داد .

-----------------------------------------

 

کسب مقام اول اداره کل دامپزشکی استان بوشهر در طرح تکریم ارباب رجوع جشنواره شهید رجایی
 
اداره کل دامپزشکی استان بوشهر در بین دستگاههای اجرایی در طرح تکریم ارباب رجوع مقام اول را کسب نمود و در روز پنجشنبه در مراسم جشنواره شهیدرجایی که با حضور آیت‌اله صفایی نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، نمایندگان و استاندار و معاونین برگزار شد، استاندار بوشهر با اعطاء لوح تقدیر از عملکرد دامپزشکی تقدیر و تشکر به عمل آورد.

 

-----------------------------------------

 

کسب رتبه دوم اداره کل دامپزشکی استان مرکزی در ارزیابی عملکرد شاخص های تخصصی دستگاه های اجرایی
 
اداره کل دامپزشکی استان مرکزی بر اساس اعلام استانداری استان، مقام دوم استانی را در ارزیابی عملکرد شاخص های تخصصی دستگاه‌های اجرایی طی سال 1388 کسب نمود.

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی با اعلام این خبر گفت: در سال 1388 عملکرد در بخش فنی- تخصصی نسبت به سالهای قبل از رشد چشمگیری برخوردار بوده و این اداره کل با همکاری کارشناسان خود توانسته رتبه دوم استانی را کسب نماید.
دکتر حسینی افزود: امسال نیز با یاری خداوند متعال و تلاش مضاعف قصد داریم در ارتقای شاخص های عمومی نیز گام های موثری را طی نماییم تا شاهد خدمات رسانی بهتر به بهره برداران باشیم.

 


 

نظر شما
ادامه