کد خبر: ۳۲۹۳۲
 

پیرو هماهنگی انجام شده با شورای شهر شهرستان شهریار، «دکتر مجید محمدیان» رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ضمن حضور در جلسه مورخ 16/9/95 شورای اسلامی شهرستان شهریار، به تشریح وضعیت طیور صنعتی و روستایی زیر مجموعه شهرستان و اقدامات پیشگیرانه انجام شده در مقابله و کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان پرداخت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان شهریار،  در این جلسه تمامی اعضای شورا نسبت به همکاری و انجام مصوبات لازم از جمله نصب بنر در تمام مناطق شهری، برخورد با عرضه کنندگان مرغ زنده در سطح معابر، تامین تجهیزات و امکانات، خودرو توسط شهرداری تاکید نمودند.

دکتر محمدیان در راستای اقدامات پیشگیرانه، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تلفات غیر عادی در طیور، ضمن اجتناب از هرگونه تماس با پرندگان بیمار و تلف شده، مراتب را در اسرع وقت به دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

وی با بیان اهمیت موضوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و ضرورت اتخاذ تصمیمات صحیح جهت حفظ سرمایه دامی کشور، گزارشی از وضعیت بیماری آنفلوانزای فوق حاد طیور در دنیا و اهمیت این بیماری به علت همه گیری بالا به تشریح بیماری و راه‌های انتقال آن و نیز خسارات فراوان اقتصادی بر صنعت طیور پرداخت.

در پایان رئیس شورای اسلامی شهرستان شهریار ضمن تقدیر و تشکر از رئیس اداره شهرستان در خصوص حضور در جلسه و ارائه توضیحات، مراتب همکاری همه جانبه شورای اسلامی و شهرداری را با اداره دامپزشکی اعلام نمود.

 
 
نظر شما
ادامه