کد خبر: ۳۲۸۱۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
شهردار هندیجان:
«غلامرضا درویشی» افزود: تا این لحظه حتی یک سگ نیز توسط این شهرداری کشته نشده است ...
 

حکیم مهر - شهردار هندیجان گفت: مسئله‌ی اتلاف سگ‌های ولگرد هندیجان، به آن شکل که مطرح شده، نیست. ما قصد کشتار این حیوانات را نداریم .

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایلنا، «غلامرضا درویشی» گفت: در جلسات قبلی شورای سلامت شهرستان، مسئله‌ی مهار سگ‌های ولگرد که در حاشیه‌ی شهر هندیجان باعث اذیت و آزار شهروندان شده است، چندین بار مطرح گردید و مأموریت اتلاف آنان به شهرداری سپرده شد.

وی افزود: بهترین روش برای مهار این سگ‌ها، زنده گیری آنان از طریق بیهوشی به وسیله اسلحه و فشنگ مخصوص است که به دلیل مشکلات مالی شهرداری، متأسفانه تا کنون موفق به تهیه‌ی آن نشده‌ایم، ولی تلاشمان کماکان ادامه دارد.

درویشی گفت: یک گزینه‌ی دیگر که مدنظر قرار گرفت، اتلاف سگ‌ها به شیوه‌های قدیمی با استفاده از سم و اسلحه بود که مستلزم موافقت و کسب مجوز از برخی دستگاه‌ها از جمله دادگستری می‌باشد. لذا در این خصوص با دادگستری شهرستان هندیجان مکاتبه‌ای داشته‌ایم، ولی تا کنون هیچ‌گونه پاسخی دریافت نکرده‌ایم. و اینکه در جلسه مطرح شده بود که دادستان موافقت شفاهی کرده، جنبه‌ی رسمی ندارد، شاید همکاران من برداشت درستی از این مسئله نداشته‌اند.

شهردار هندیجان افزود: تا این لحظه حتی یک سگ نیز توسط این شهرداری کشته نشده و قرار است در چارچوب قانون و با استفاده از تجارب شهرهایی که این مشکل را داشته‌اند، به یک راه‌حل نهایی دست یابیم.

درویشی در پایان گفت: بیان این مسئله از زبان معاون بنده در شورای سلامت شهرستان که «قرار است به همراه این‌جانب و با سلاح شکاری شخصی، به شکار سگ‌ها برویم»، بدون شک جنبه‌ی طعنه‌آمیز داشته و بیانگر این مسئله بوده که وقتی پول و امکانات مناسب زنده گیری سگ‌ها را نداریم، به‌صورت شخصی اقدام می‌کنیم، که متأسفانه باعث سوءتفاهم گردیده است.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا مجاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
0
3
هزینه زنده گیری و رهاسازی هر سگ قلاده ای 400 هزار تومان ولی هزینه کشتار با سوزنی شخصی جناب معاون شهردار (جناب آقای شکاری) فشنگی 6 هزار تومان!!

در این زمینه دامپزشکی باید وارد عمل شود و طرح دهد (بعد میتواند به بخشهای خصوصی کارآمدی واگذار نماید) نه اینکه بخش خصوصی بصورت مناقصه و مستقل وارد عمل شود.
زنده گیری، عقیم سازی و واکسناسیون و رهاسازی حداقل هر قلاده 400 هزار در میآید ولی نرخی که شرکت ها خصوصی دارند با شهرداری ها کار می کنند همگی قلاده ای زیر 100 هزار تومان است و مزایده را همآنها برنده می شوند، پس شکی نیست که باید دست به دامن همان سوزنی معاون شهردار شد در نهایت...
در زمینه مدیریت حیوانات ولگرد و شلترها کتاب و منبع بوفور یافت می شود، در همان آمریکا هم یوتنایزی صورت میگیرد البته مثلا بعد ازینکه مدتی در شلتر ماند و صاحب پیدا نکرد و جمعیت سگهای نگهدارنده منطقه هم ماکزیمم باشد!
در آخر هم محض اطلاع جناب شهردار در صورت کشتار این زبون بسته ها حتی اگر شهرداری امیدیه و دیلم و ماهشهر هم همراه شما این شکار را ادامه بدهند بلافاصله ظرف 2 سال دوباره منطقه به پیک جمعیتی میرسد چون زباله ها و خوراک همیشه هست و رقابت هم وجود ندارد، پس بپذیرید که گربه ها و سگ های شهری بیگانه نیستند و آنها را سرو سامان دهید نه کشتار!

"و ما من دابه في الارض و لا طائر يطير بجناحيه الا امم امثالکم ما فرطنا في الکتاب من شي ثم الي ربهم يحشرون"
«محققاً بدانيد که هر جنبنده در روي زمين و هر پرنده که به دو بال در هوا پرواز مي‌کند، همگي طايفه‌اي مانند شما نوع بني بشر هستند. ما در کتاب آفرينش هيچ چيز را فروگذار نکرديم. سپس همه به سوي پروردگار خود محشور مي‌شوند» (انعام، 38).
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
0
0
عجب !!!اگه اونجا بودم منم با معاونت میرفتم شکار سگ! چون تو این بی امکاناتی این تنها راه هس!
نظر شما
ادامه