کد خبر: ۳۲۶۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر -  رئیس سازمان دامپزشکی از واردات 10 هزار دام زنده در یک ماهه اخیر خبر داد و اعلام کرد برای 3 تا 4 برابر واردات این میزان دام زنده هم مجوز صادر شده است.
دکتر سید محسن دستور با اشاره به از سر گیری واردات دام زنده، اظهار داشت: اگر چه برای مدتی واردات دام زنده متوقف شده بود اما از یک ماه گذشته مجوز واردات دام زنده دوباره صادر شد.
وی درخصوص شیوع دوباره تب برفکی در برخی از استانهای کشور گفت: واردات دام زنده با مجوز سازمان دامپزشکی و به تقاضای وزارت بازرگانی انجام می‌شود و چنانچه دام زنده ای به شکل قانونی وارد شود ناقل هیچ گونه بیماری نخواهد بود.
رئیس سازمان دامپزشکی وضعیت بهداشتی و سلامت دامهای زنده وارداتی را تایید کرد و افزود: مشاهده مجدد تب برفکی در برخی شهرها به علت وجود کانونهای تب برفکی از دوره قبل است و نمی توان یک یا دو مورد بیماری را شیوع تب برفکی اعلام کرد.
دکتر دستور تصریح کرد: کانونهای تب برفکی هنوز قطع نشده و امکان تلفات دامها در برخی از شهرها وجود دارد. وی در خصوص گزارش تحقیق و تفحص مجلس از واردات دام زنده گفت: کلیاتی از واردات دام زنده در اختیار کمیسیون کشاورزی و مجلس قرار گرفته است اما تا کنون در زمینه جزئیات آن اطلاعاتی داده نشده است.
رئیس سازمان دامپزشکی میزان مجوز واردات دام زنده را درسالجاری 3 تا 4 برابر واردات یکماهه اخیر دانست.
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در نخستین نشست خبری خود با واردات دام زنده، گوشت و مرغ مخالفت کرده بود.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
hamid
|
-
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۷
0
0
سلام این هم کار دکتر نوروزی بود حالا اگر این اتفاق در زمان دکتر نوروزی رخ میداد این صفحه پر از اظهار نظر بود که چه خیانتها شده است ولی چون پستهای کلیدی در سازمان دامپزشکی در اختیار افرادی خاص قرار گرفت دیگر شاهد اعتراض نیستیم به این میگویند خدمت صادقانه به ایران عزیز
gfg
|
-
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۸
0
0
بدعت ورود دام به اين وسهت نتيجه عملكرد مخرب دكتر نوروزي و معاونت امور دام بود .
نظر شما
ادامه