کد خبر: ۳۲۳۳۸
 

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی گفت: تراز تجاری دام و طیور کشور از 15میلیون دلار سال 92 به 450 میلیون دلار در سال جاری افزایش یافت .

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «حسن رکنی» همچنین از پیوستن روسیه به کشورهای وارد کننده لبنیات ایران خبر داد و افزود: در سال جاری 9 میلیون و 600 هزار تن شیر در کشور تولید شده که 600 هزار تن آن به کشورهای خلیج فارس و آسیای میانه و روسیه صادر شده است.

وی تولید گوشت قرمز سالانه کشور را 820 هزار تن عنوان کرد و گفت: به رغم صادرات بخشی از دام زنده به کشورهای حاشیه خلیج فارس، کماکان 10 درصد از نیاز کشور به گوشت قرمز از دیگر کشورها به قیمت نازل تر تامین می شود.

رکنی، تولید مرغ در کشور را 2 میلیون و 100 هزار تن در سال عنوان کرد و گفت: در سال جاری 40 هزار تن مرغ از کشور صادر شده است.

وی میانگین سرانه تولید مرغ در ایران را 26 کیلوگرم و در سایر کشورها 15کیلوگرم دانست.

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهادکشاورزی تعداد دام سبک را 60 میلیون راس برآورد کرد و از نبود تعادل بین مرتع و دام در کشور گلایه کرد.

رکنی توضیح داد: برای ایجاد تعادل بین علوفه و مراتع موجود به نسبت دام، باید هر سال بیش از سه میلیون راس دام با مدیریت تعدیل و تولید به سمت کیفیت بالای گوشت و کاهش چربی لاشه انجام گیرد.

وی از ایجاد چندین ایستگاه تحقیقات اصلاح نژاد دامی در سطح کشور خبر داد و گفت: با استقرار یکی از ایستگاه های تحقیقات اصلاح نژاد دامی در چهارمحال و بختیاری بیش از 15 هزار راس دام از 60 گله گوسفند بخش خصوصی با موفقیت در حال انجام است.

 
 
نظر شما
ادامه