کد خبر: ۳۲۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر خبرهایی از دامپزشکی اصفهان و تبریز

 

معاون اداره‌کل دامپزشکی اصفهان:
ایران برای واردات گوشت ناظر ذبح شرعی و بهداشتی اعزام می‌کند

معاون فنی اداره‌کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: ایران تنها کشور دنیا است که برای خرید و واردات گوشت‌ خارجی ناظر ذبح شرعی و بهداشتی اعزام می‌کند.

علی کارگر در حاشیه افتتاح پروژه‌های جهاد کشاورزی به مناسبت هفته دولت در اصفهان اظهار داشت: شرایط ذبح شرعی با تصویب سازمان دامپزشکی مهیا است و این سازمان نظارت کلی بر انجام ذبح دارد.
وی با بیان اینکه در اداره دامپزشکی اصفهان با حضور نماینده ولی فقیه و روحانیون مسائل ذبح شرعی مورد توجه قرار می‌گیرد، بیان داشت: در کشتارگاه‌های دام و طیور نیز نظارت‌های ویژه و دقیقی بر ذبح دام‌ها انجام می‌شود.
معاون فنی اداره‌کل دامپزشکی استان اصفهان تصریح کرد: آموزش مداوم و مستمر نسبت به کشتارهای ذبح شرعی زیر نظر اداره‌کل دامپزشکی انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه روند صحیح و قانونی در زمینه خرید گوشت از دیگر کشورها به ایران انجام می‌شود، افزود: واردات گوشت به کشور با نظارت کامل انجام می‌گیرد.
کارگر به نظارت بر ذبح اسلامی و نظارت‌های پزشکی مبنی بر سلامت دام‌ها اشاره کرد و ادامه داد: می‌توان گفت ایران تنها کشور دنیا است که برای خریدهای خارجی خود ناظر ذبح شرعی و بهداشتی اعزام می‌کند.
وی گفت: مبارزه با بیماری‌های گاو و طیور و نظارت بر فرآیند تولید و عرضه مواد دامی از مهم‌ترین فعالیت‌های دامپزشکی استان اصفهان است.
معاون فنی اداره‌کل دامپزشکی استان اصفهان اضافه کرد: بهبود وضعیت کشتارگاه‌های موجود و ترغیب افراد برای احداث کشتارگاه‌های صنعتی جدید و تعطیل کردن کشتارگاه‌های غیر استاندارد در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد.

 

-------------------------------------

 

رئیس شبکه دامپزشکی تبریز خبر داد:
معدوم‌سازی 5 تن پودر گوشت آلوده در تبریز


رئیس شبکه دامپزشکی تبریز گفت: در پی تشدید نظارت بر کارخانجات تولید خوراک دام و طیور پنج تن پودر گوشت آلوده از کارخانجات تبریز کشف و معدوم شد.

محمد تقی‌زاده اظهار داشت: در پی تشدید نظارت بر کارخانجات تولید خوراک دام و طیور استان، پنج تن پودر گوشت آلوده و غیرقابل مصرف از کارخانجات شهرستان تبریز کشف و معدوم شد.
وی افزود: این مقدار پودر گوشت بدون هویت و برچسب ثبت مشخصات توسط کارشناسان کنترل بهداشتی شهرستان تبریز در یکی از کارخانجات خوراک دام و طیور کشف و ضبط شده بود که پس از انجام آزمایش‌های مربوطه غیرقابل مصرف و آلوده تشخیص داده و با اخذ حکم قضایی و حضور نماینده دادستانی معدوم شد.
تقی‌زاده ضمن بیان این خبر از کارخانجات دام و طیور خواست برای جلوگیری از بروز مشکلات مشابه نکات زیر را در تهیه مواد اولیه مدنظر داشته باشند:
-از منابع معتبر و دارای پروانه بهداشتی بهره‌برداری دامپزشکی خرید کنند.
-همه موارد خریداری شده باید دارای برچسب ثبت مشخصات باشد.
-حمل مواد اولیه خریداری شده باید با گواهی دامپزشکی شهرستان مبدأ و بلافاصله پس از دریافت محموله به شبکه دامپزشکی شهرستان مقصد اعلام وصول شد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر مرتضوی
|
-
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۴
0
0
وقتی که پول از طرف تاجر وارد کننده باشد و در نهایت مصرف کننده تحمل کند چه اشکالی دارد که کارمندان دولتی هم بروند و دور دنیا سفر کنند ؟؟
نظر شما
ادامه