کد خبر: ۳۲۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر -  مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: دامپزشکی به علت اینکه جایگاه سیاسی قوی ندارد، متضرر می‌شود.

دکتر "مجید روحانی‌ن‍ژاد"، افزود: اگر این سازمان به‌صورت مستقل و زیر نظر ریاست‌جمهوری فعالیت داشته باشد می‌تواند بهتر کار کند.

وی با اشاره به اینکه تشکیلات قانونی دامپزشکی مربوط به سال 1350 است، ادامه داد: این سازمان نیازمند این است تا قوانین آن بازنگری شود.

روحانی‌نژاد اظهار داشت: این سازمان نیازمند آن است تا بتواند به منظور پیشبرد اهداف خود در جامعه موضوعات خود را به صورت تخصصی ارائه دهد.

وی با بیان اینکه دامپزشکی در بخش سلامت ارتباط نزدیکی با مردم دارد، تصریح کرد: مسوولان باید نگاه خوبی به دامپزشکی داشته باشند و وظایف حاکمیتی این حرفه را تقویت کنند.

این مسوول افزود: متاسفانه مسوولان، بخش حاکمیتی و نظارتی این سازمان را زیر نظر بخش تولیدی قرار می‌دهند که این امر از نظر دامپزشکی تعریف شده نیست و این سازمان حق اعتراض نسبت به آن را ندارد.

وی با بیان اینکه دامپزشکی حرفه‌ای حساس است، تاکید کرد: هرچه قدر این حرفه در کشور توسعه پیدا کند، ارتقای بیشتری حاصل خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی با ذکر اینکه بیش از یک‌هزار عامل عفونی و بیش‌از 800 بیماری از دام به انسان منتقل می‌شود، ادامه داد: اکنون بخش خصوصی به درمان و بیماری‌یابی مشغول است و بخش دولتی نیز علاوه بر اینکه بخش درمان را تقویت می‌کند به طور مداوم در بحث پایش بیماری‌ها و واکسیناسیون و نظارت بر فراورده‌های خام دامی نظارت دارد.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مفقودالاسم
|
-
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۴
0
0
ما که یه عمر داد زدیم که نباید زیر مجموعه وزارت کشاورزی باشیم اما...........مهم این نیست که ما چی میگیم مهم اینه که برخی مسئولین محترم چی به صلاحشونه
نظر شما
ادامه