کد خبر: ۳۲۰۶

حکیم مهر -  مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: اعتبار 6 میلیارد ریالی مبارزه با تب برفکی این استان تاکنون محقق نشده است.

دکتر مجید روحانی‌نژاد اظهار داشت: این میزان اعتبار بنا به درخواست دامپزشکی خراسان شمالی برای مبارزه و کنترل بیماری تب برفکی در این استان اختصاص یافته بود.
وی افزود: دامپزشکی خراسان شمالی برای کنترل بیماری تب برفکی، از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرده و در این راستا 2 میلیارد ریال تعهد پرداخت دارد.
روحانی‌نژاد با تاکید بر اینکه بیماری تب برفکی هیچگاه خاموش نبوده و در صورت عدم کنترل می‌تواند آسیب‌های جدی به دام‌ها و سلامت شهروندان وارد کند، از استاندار جدید خواست تا در زمینه تامین اعتبار مبارزه با تب برفکی، دامپزشکی خراسان شمالی را یاری کند.
وی ادامه داد: بیماری مشترک انسان و دام برای جامعه تهدیدی جدی محسوب می‌شود و به دلیل ناشناخته بودن بیماری‌های مشترک، اکنون مشکلات زیادی برای جوامع ایجاد شده است.
روحانی‌نژاد تصریح کرد: به عنوان نمونه در ارتباط با آنفلو‌آنزای حاد پرندگان به دلیل ناشناخته بودن علائم 20 میلیون نفر تلف شده‌اند و در این زمینه بهترین راه مقابله با این بیماری پیشگیری و آموزش است.
این مسئول در دامپزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: اگرچه این بیماری را شناخته‌ایم اما تاکنون نتوانسته‌ایم داروی مطمئن را برای درمان این عارضه شناسایی کنیم.
وی ادامه داد: خیلی از کشورها برای پیشگیری و کنترل بیماری‌های مشترک دام و انسان بین 4 تا 40 درصد سرمایه‌گذاری می‌کنند.
روحانی‌نژاد گفت: رویکرد دامپزشکی در زمینه مقابله با بیماری‌های مشترک انسان و دام همواره کنترل و پیشگیری بوده است، تا نگذارد این بیماری توسعه و در جامعه شیوع پیدا کند.
وی بروز بیماری‌های تب مالت، سالک و سایر بیمار‌ی‌های مشترک بین انسان و دام را برای جامعه نوعی خطر جدی عنوان کرد.

 

نظر شما
ادامه