کد خبر: ۳۲۰۱۳
 

مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت: سازمان دامپزشکی کشور دو دستگاه آنالیز مواد غذایی را با اختصاص 25 میلیارد ریال ویژه استان گلستان خریداری کرده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان گلستان، «دکتر محمود رضا وفایی» مدیر کل دامپزشکی گلستان در نشستی خبری که به مناسبت 14 مهر روز ملی دامپزشکی برگزار شده بود افزود: علاوه بر این برای توسعه و تجهیز آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی استان با رایزنی انجام شده در سال جاری با استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان، پنج میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وفایی گفت: اکنون به علت برخوردار نبودن استان از این امکانات آزمایشگاهی مناسب، زمان ترخیص کالا بین 25تا 30 روز بوده و هزینه هایی را به متقاضی تحمیل می کند که با بهره برداری از دستگاه های آنالیز ضمن کاهش زمان به 6 تا 4 روز، هزینه ها نیز کاهش می یابد.

استان گلستان با افزون بر 20 هزار کیلومتر مربع وسعت در همسایگی کشورهای آسیای میانه به ویژه جمهوری ترکمنستان قرار دارد و اکنون از طریق راه زمینی و ریلی واقع در گمرک اینچه برون با این کشورها مبادله تجاری دارد.
گمرک اینچه برون در 80 کیلومتری شمال شهرستان گنبدکاووس واقع است.

افزایش صادرات محصولات دامی از گلستان

مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت: طی سه سال اخیر صادرات محصولات دامی از استان بین 30 تا 190 درصد، صادرات جوجه یک روزه گوشتی 30 درصد، خوراک و مکمل طیور 67 درصد، آلایش غیر خوراکی و تخم مرغ گوشتی 100درصد، تخم مرغ خوراکی 106 درصدو گوشت مرغ منجمد 190 درصد نسبت به سال 92 رشد داشته است.

وفایی اضافه کرد: توسعه صادرات در حوزه محصولات دامی از استان گلستان حاصل آسان سازی فضای کسب و کار در دوران فعالیت دولت تدبیر و امید بوده است.

خالی بودن نیمی از پست های سازمانی دامپزشکی گلستان

مدیر کل دامپزشکی گلستان گفت: اکنون نیمی از پست های سازمانی مصوب در اداره کل و شبکه های دامپزشکی شهرستان های تابعه این استان خالی است.

وفایی افزود: دامپزشکی گلستان 376 پست مصوب دارد که در حال حاضر 175 پست این اداره کل فعال است.

وی همچنین از جذب 35 نیروی انسانی جدید با برگزاری آزمون استخدامی دامپزشکی استان در آینده نزدیک خبر داد.
 
 
نظر شما
ادامه