کد خبر: ۳۲۰۰۴
تعداد نظرات: ۸ نظر
عضو هیات علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز خبر داد:
«دکتر سیامک کاظمی» گفت: این اسب که حین تمرین دچار شکستگی شده بود، در کلینیک دانشگاه تبریز توسط اساتید این دانشکده مورد عمل جراحی قرار گرفته و سلامت خود را به دست آورد ...
 
 

حکیم مهر - عضو هیات علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز از جراحی موفقیت آمیز اسب قهرمان مسابقات کورس تبریز در کلینیک تخصصی دامپزشکی دانشگاه تبریز خبر داد و گفت: این اسب که حین تمرین دچار شکستگی شده بود، در کلینیک دانشگاه تبریز توسط اساتید این دانشکده مورد عمل جراحی قرار گرفته و سلامت خود را به دست آورد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر سیامک کاظمی» با بیان اینکه اسبی با نام "پراغی" از نژاد دوخون به دلیل شکستگی روز گذشته به کلینیک دانشگاه تبریز آورده شد، اظهار کرد: این اسب شش بار قهرمانی مسابقات کشوری و هم چنین دو بار نائب قهرمانی این مسابقات را در کارنامه خود دارد. این اسب هفته گذشته در مسابقات کورس تبریز نیز به مقام قهرمانی رسیده است .

وی افزود: در حین تمرین برای انجام مسابقه سرعت، قطعه‌ای از کندیل استخوان metacarp دست سمت راست این اسب دچار شکستگی شده بود، تصاویر رادیوگرافی از نمای oblique  (مورب)، lateral  (جانبی) و  dorso-  palmar  (قسمت پشتی کف دست) مشخص شد که شکستگی داخل مفصلی نبوده و سطح مفصلی درگیر نشده است .

وی ادامه داد: تصمیم گرفتیم برای فروکش کردن شدت لنگش، این قطعه استخوانی را خارج کنیم، بقیه قطعات نیز به طور طبیعی ترمیم می شود، بعد از اینکه بیهوشی را داخل وریدی القا کردیم اسب را به پهلوی سمت راست خواباندیم قسمت medial (میانی) دام بعد از آماده سازی aseptic  (اصل ضد عفونی) برش زده شد و بعد از  dissect  (تشریح) کردن تاندون‌ها و لیگامنت‌های ناحیه و عروق خونی ناحیه قطعه شکستگی که به  suspensory ligament  (رباط نگهدارنده) اندام قدامی متصل بود، خارج شد .

کاظمی تاکید کرد: به دلیل اینکه تاندون‌های ناحیه فاقد آسیب بودند، امیدوار هستیم این اسب به زودی به فعالیت عادی ورزشی خود بازگردد .

عضو هیات علمی گروه دامپزشکی دانشگاه تبریز افزود: شرایط بعد از نگهداری عمل جراحی در این وضعیت مهم است و اگر موارد توصیه شده به دامدار رعایت شود و استراحت کافی به اسب داده شود، بعد از یک تا دو ماه اسب می‌تواند به فعالیت مسابقه‌ای خود بازگردد که این بازگشت تدریجی بوده و تا رسیدن به پرفورمنس ایده‌آل زمان لازم است .

وی در پایان با بیان اینکه در کلینیک تخصصی دامپزشکی دانشگاه تبریز کلیه خدمات جراحی مرتبط با دام‌های کوچک و بزرگ از جمله جراحی‌های الکتیو و اورژانسی توسط اعضای هیات علمی دانشگاه به صورت تخصصی ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: هم چنین با توجه به امکانات موجود در کلینیک تخصصی دانشگاه انواع جراحی‌های اورژانسی که در آن‌ها نیاز به رسیدگی سریع به وضعیت دام وجود دارد، انجام می‌پذیرد.
 
 
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
2
2
ضمن تشکر و خسته نباشيد به همکاران محترم دانشگاه تبریز
باید عرض کنم به عنوان یک دانشجوی عادی دامپزشکی من اعمال جراحی توسط بخش خصوصی دیده ام که این جراحی ارزشمند از موارد معمول است. خصوصا تابستان امسال کارآموز یکی از دامپزشکان بخش خصوصی تهران بودم و اعمال ارتوپدی و جراحی سنگین داشتند اما در سکوت خبری.
زحمات این اساتید جای تشکر دارد اما زیر پوست دامپزشکی اسب کشور خبرهاي بزرگتری وجود دارد.
دانشجوی کوچک حرفه مقدس دامپزشکی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
2
1
اسب در حال تمرین چرا اینقدر لاغر است. مربی حرفه ای ندارد ظاهرا.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
1
4
جراحی اسب که زیاد انجام میشود. ولی این اسب نوشته شده که قهرمان بود و از این نظر احتمالا خبر را انتشار داده اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
1
5
مگه دانشگاه تبریز امکانات جراحی اسب داره؟
البته جناب دکتر کاظمی از با شخصیت ترین افراد اون مجموعه هستن
نیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
0
3
البته برخی جراحی ها توسط دامپزشکان عمومی انجام می شود که بعضا نتیجه مطلوبی ندارند. دکتر کاظمی با توجه به داشتن تخصص جراحی و سابقه درخشان یکی از بهترین ها در این زمینه هستند.
ناشناس
|
Finland
|
۰۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
0
0
خب خیلی هم خوب. حکیم دقت کن. این جراحی در ایران روتین انجام میشه. جدیدا خیلی خبر در حکیم مهر دیده میشه که هدف تبلیغی داره و محتوا خاصی نداره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
0
0
سلام شمارهی دکتررومیخواستم
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
0
0
سلام شماره دکتر رو لطف میکنید
نظر شما
ادامه