کد خبر: ۳۱۹۹۱
تعداد نظرات: ۹ نظر
عاقبت افزایش بی‌رویه ظرفیت پذیرش دانشجوی دامپزشکی:
یکی از فارغ‌التحصیلان رشته دامپزشکی در استان چهارمحال و بختیاری گفت: وجود فارغ‌التحصیلان بی‌شمار رشته دامپزشکی در این استان بازار کار با مشکل مواجه کرده است ...
 
 

حکیم مهر - بیکاری دامپزشکان در استان چهارمحال و بختیاری در حالی رو به افزایش است که این استان یکی از استان های اصلی کشور در پرورش دام است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، دامپزشکی یکی از رشته های تشخیصی و درمانی در حوزه دام است که هم اکنون در دو دانشگاه بزرگ استان (دانشگاه شهرکرد و دانشگاه آزاد شهرکرد) تدریس می شود.

طی فعالیت چندین ساله این دانشگاه ها، دامپزشکان بسیاری در این استان تربیت و آماده کار شده اند اما متأسفانه اغلب آنها در این استان بیکار هستند.

بسیاری از دامپزشکان فارغ التحصیل برای پیدا کردن شغل به استان های دیگر مهاجرت کرده اند و برخی دیگر نیز به شغل های دیگر گرایش یافته و برخی دیگر نیز همچنان به دنبال پیدا کردن شغل هستند.

مسئولان برای فارغ التحصیلانی که بیش از شش سال از عمر خود را در این زمینه صرف کرده اند، تدبیری اتخاذ کنند

یکی از فارغ التحصیلان رشته دامپزشکی در استان چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: وجود فارغ التحصیلان بیشمار رشته دامپزشکی در این استان بازار کار با مشکل مواجه کرده است و شغل مناسبی برای دامپزشکان پیدا نمی شود.

وی عنوان کرد: افزایش بی‌شمار داروخانه های دامپزشکی نیز در نقاط مختلف استان موجب شده است که راه اندازی داروخانه جدید دامپزشکی توسط دامپزشکان دیگر توجیه اقتصادی نداشته باشد.

وی ادامه داد: بیکاری فارغ التحصیلان دامپزشکی استان در حال افزایش است و باید مسئولان در این زمینه برای جوان فارغ التحصیل این رشته که بیش از شش سال از عمر خود را در زمینه یادگیری مهارت های درمانی دام ها صرف کرده، تدبیری اتخاذ کنند.

وی بیان کرد: نبود شغل و افزایش سن فارغ التحصلان رشته دامپزشکی و نبود درآمد موجب شده بسیاری از فارغ التحصلان این رشته دچار مشکلات متعددی بشوند.

وی ادامه داد: توسعه بخش پرورش دام زمینه را برای ایجاد اشتغال دامپزشکان در این استان فراهم می کند که باید مسئولان در این زمینه تلاش کنند.

مراجعه زیاد از سوی فارغ التحصیلان دامپزشکی به اداره کل دامپزشکی استان برای پیدا کردن شغل

مدیرکل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری در این زمینه با تایید افزایش بیکاران رشته دامپزشکی در این استان، عنوان کرد: هم اکنون بسیاری از دامپزشکان فارغ التحصیل استان بیکار هستند و بیکاری فارغ التحصیلان در حال حاضر در بسیاری از رشته های تحصیلی دیده می شود.

«دکتر عبدالمحمد نجاتی» ادامه داد: در حال حاضر مراجعه های بسیاری از سوی فارغ التحصیلان رشته دامپزشکی به این سازمان برای پیدا کردن شغل می شود که باید در این زمینه برای ایجاد شغل دامپزشکان برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد.

وی ادامه داد: باید موانع نبود شغل و مشکل بیکاری دامپزشکان شناسایی شود و در مسیر حل آنها نیز گام های اساسی برداشته شود.

آموزش های مهارتی کارآفرینی در بین فارغ التحصیلان مورد توجه قرار بگیرد

کارشناس ارشد کارآفرینی و کارشناس بخش اشتغال در خصوص نبود شغل برای برخی رشته های تحصیلی از جمله دامپزشکی به خبرنگار مهر گفت: افزایش آمار فارغ التحصیلان طی یکی دهه گذشته و متناسب نبودن بازار شغلی با خروجی دانشگاه ها موجب شده هم اکنون بسیاری از فارغ التحصیلان رشته های مختلف بیکار باشند.

«مهدی حیدری» عنوان کرد: هم اکنون بیکاری در رشته های کشاورزی و دامی بیشتر از رشته های دیگر از جمله رشته های فنی است.

وی تاکید کرد: تحقیق و پژوهش باید در زمینه بیکاری و شناسایی علل آن توسط پژوهشگران انجام شود و برنامه ریزی مناسب از سوی مدیران با توجه به پژوهش ها انجام شود.

این محقق ادامه داد: ایجاد روحیه کار آفرینی در بین فارغ التحصیلان ضروری است و باید در این زمینه تلاش کرد.

وی ادامه داد: آموزش مهارت های کارآفرینی نیز در بین فارغ التحصیلان باید مورد توجه قرار بگیرد تا با مشکل بیکاری مواجه نشوند.

 
 
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
0
4
ارومیه وتبریز که دامپزشک بیکارر پره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
0
4
تو آذربایجان غربی و شرقی 5 دانشکده دامپزشکی وجود داره
اگه همین جوری پیش بره در چند سال آینده به این شعار مهم امسال دامپزشکی میرسیم :یک دام و یک دامپزشک
دامپزشک 83
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
0
1
خدا نگذره از مسئولینی که باعث شدند این استان که تنها یک درصد از مساحت کل ایران هست دو دانشکده آزاد و دولتی با این حجم فارغ التحصیل تاسیس بشه. برخلاف تیتر خبر این استان به هیچ وجه از استانهای مطرح در پرورش دام و طیور نیست لطفا تیتر خبری اصلاح شود
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
0
1
الان دیگه همه جا داره پر از دامپزشک بی کار میشه، مخصوصا با توجه به کاهش پرورش دام
دامپزشک چهارمحالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
0
2
استان اصلی پرورش !!! طبق آمارتولیدات گوشت قرمز در چهارمحال و بختیاری فقط 2.5 درصد از مجموع تولیدات کشور را به خود اختصاص داده است.و بخش زیادی از دامداران این استاد عشایرند که بعلت سردسیر بودن نهایتا 5 ماه در این استان اقامت دارند
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910309000044
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
1
0
اگه یه دامپزشک دامپزشک خوبی باشه همه ایرانم بشن دکتر دامپزشک اون جایگاه ودرامد خاص خودشو خواهد داشت!! مشکل بی سوادی هس عزیزان!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
0
0
دامپزشک باسواد بیکار نمی ماند.
لطفا اصل رشته را زیر سئوال نبرید.
ساسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
0
0
یکی از آشناهام که تو سمپاد خونده بود دامپزشکی خوند الآن متخصص پت هست
میلیاردره
میثم کشاورز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
0
0
به نام آفریدگار
مطلب را خواندم، نظرات عزیزان را هم خواندم، متاسفانه هیچکدام کارساز و درست نبود. تقریبا اشاره به یک علت کردند و آن هم تعداد زیاد ورودی های دانشکده های دامپزشکی و در نتیجه فارغ التحصیلان رشته دامپزشکی. می خواهم بگویم فراموش نکنید که خود شما نیز جزو همان افراد هستید. خنده دار است، نه؟ هیچکدام به دلیل نپرداختند چون اصلا تفاوت سبب، علت و دلیل و اهمیت هرکدام را نمی دانند. مسئله ها تبدیل به مشکلات و بحران بیکاری در این قشر که هیچ، بلکه تمامی فارغ التحصیلان رشته های دیگر شده است. اینطور نیست؟ حالا اینها بماند، راه حل چیست؟ بفرض مسائل، مشکلات و بحران را یک به یک می دانید چیست، شناسایی کردید و حال به دنبال راه حل هستید. به شما کلیدواژه می دهم: به مهارت های شخصی، فردی و جمعی یا شغلی یا کاری و تفکر سیستمی حتما بیاندیشید، جستجو کنید و بیاموزید، راه حل در آنجاست. جوینده، یابنده است. با سپاس از اینکه جوینده اید. دکتر میثم کشاورز DVM,MBA,DBA
نظر شما
ادامه