کد خبر: ۳۱۹۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

رئیس شورای نظام دامپزشکی استان گلستان با اشاره به نقش بی بدیل این سازمان در تامین سلامت جامعه گفت: تاکنون نقش موثر، مهم و حیاتی دامپزشکی در حوزه سلامت به درستی برای مردم معرفی نشده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر مهران شکیبایی» افزود: از دولت در بحث اجرای طرح تحول سلامت قدردانی می کنیم ولی جا دارد به حوزه دامپزشکی هم که تامین کننده سلامت جامعه است، توجه و حمایت بیشتری شود.

به گفته وی تاکنون از اجرای طرح تحول سلامت اعتباری به دامپزشکی برای تقویت نظارت بر تولید و عرضه تعلق نگرفته است و از مسئولان درخواست داریم که سازمان دامپزشکی را در انجام وظیفه که نقش بی بدیل در تامین سلامت جامعه دارد، پررنگ تر از گذشته حمایت کنند.

100 درصد خدمات دامپزشکی گلستان در حوزه درمان و دارو با مشارکت بخش خصوصی صورت می گیرد

دکتر شکیبایی در ادامه گفت: اکنون 100 درصد ارایه خدمات دامپزشکی گلستان در حوزه درمان و دارو با مشارکت بخش خصوصی انجام می شود.

به گفته وی ارایه خدمات در حوزه پیشگیری به ویژه مایه کوبی دام علیه بیماری ها نیز به دامداران استان گلستان بسته به اعتبار تخصیصی متغیر است.

وی صدور و تمدید پروانه بهداشتی را از دیگر خدمات در دست انجام بخش خصوصی در حوزه دامپزشکی استان گلستان برشمرد.

اجرای اصل 44 در حوزه دامپزشکی فرصت خوبی برای جلب اعتماد دولت است

وی گسترش خدمات بخش خصوصی دامپزشکی را فرصت بسیار خوب برای جلب اعتماد دولت به این سازمان در حمایت بیشتر دانست و گفت: خوشبختانه در دو سال اخیر سازمان دامپزشکی از ظرفیت اصل 44 در استفاده از توان بخش خصوصی برای ارایه خدمات هرچه بهتر به دامداران استفاده کرده است.

به گفته وی اکنون شورای نظام دامپزشکی گلستان دارای یک هزار و 200 نفر دانش آموخته دامپزشکی است و با اداره کل مربوطه استان در ارایه خدمات هرچه بهتر به دامداران و توسعه صنعت دامپروری منطقه هماهنگی و فعالیت دارد.

به گزارش ایرنا مطابق آمار سازمان جهادکشاورزی گلستان، در این استان بیش از سه میلیون و 700 هزار واحد دامی اعم از سبک و سنگین، حدود 910 واحد مرغداری با ظرفیت جوجه ریزی بیش از 25 میلیون قطعه در هر دوره برای پرورش وجود دارد.

49 درصد از جمعیت یک میلیون و 900 هزار نفری استان گلستان واقع در شمال کشور در مناطق روستایی سکونت داشته و بیشتر به حرفه کشاورزی و دامپروری اشتغال دارند.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
0
0
آقای دکترانشا...این نقش موثر ، چه موقع وتوسط چه کسی معرفی خواهد شد؟ صد سال دیگر؟ توسط ریاست محترم سازمان دامپزشکی؟یا ساز مان محترم نظام دامپزشکی؟یا انجمنهای صنفی؟یا جامعه ی محترم دامپزشکان؟ حتما حضور وسخنان ریاست محترم سازمان ورئیس جامعه ی دامپزشکان را که برای خود بنده ناشناس بود را در برنامه ی گفتگوی خبری شبکه ی دوم سیما در روز 14 مهر مشاهده فرمودید.من که کلا جوابم رو از این برنامه گرفتم.فکر نمیکنم هیچ صنفی در کشور به اندازه ی دامپزشکی مظلوم و مهجور و بی برنامه وبدون آینده باشد.
نظر شما
ادامه