کد خبر: ۳۱۹۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
همزمان با 14 مهر ماه:
«دکتر ناصر چرخساز» در این پیام ضمن گرامیداشت روز ملی دامپزشکی، این روز را عموم دامپزشکان و به صورت ویژه، به دامپزشکان همکار با تیم‌های آنست جمعیت هلال احمر تبریک گفت ...
 
 

حکیم مهر - همزمان با چهاردهم مهرماه و روز ملی دامپزشکی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، این روز را به دامپزشکان همکار با تیم‌های آنست تبریک گفت .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان امداد و نجات، «دکتر ناصر چرخساز» ضمن گرامیداشت روز ملی دامپزشکی، با صدور پیامی این روز را عموم دامپزشکان و به صورت ویژه، به دامپزشکان همکار با تیم‌های آنست جمعیت هلال احمر تبریک گفت .

در پیام چرخساز آمده است :

چهاردهم مهرماه «روز ملی دامپزشکی»، روز قدردانی و تجلیل از دست‌اندرکاران این حرفه مقدس را به همه تلاشگران و سخت‌کوشان این عرصه تبریک و تهنیت عرض می نمایم .

دامپزشکی صرفا به معنای درمان یک بیماری در دام نیست، بلکه این رشته نقش موثری در بهداشت عمومی و ارتقای سلامت جامعه دارد و با فقدان دامپزشکی، بدون شک بخشی از سلامت جامعه به خطر خواهد افتاد .

آنگاه که در حوادث غیرمترقبه مانند زلزله و... که انسان و دام، هر دو در معرض آسیب و خطر هستند و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام می‌تواند خسارات ناشی از حوادث را دوچندان کند، دامپزشکان هستند و امدادگران جمعیت هلال احمر هستن که در یک جبهه، دغدغه‌شان تامین سلامت جامعه و بازگشت به زندگی مطلوب است.

همچنین بهره‌گیری بشر از توان مخلوقاتی همچون سگ‌ها در جهت سهولت و ثمربخش بودن عملیات‌های جست‌وجو و نجات در آوار را می‌توان فصل مشترک دیگری در همکاری دامپزشکان و امدادگران هلال احمر دانست. معاینات دوره‌ای، درمان و اجرای دستاوردهای نوین همانند تزریق و نصب چیپست‌ها و تهیه شناسنامه‌های الکترونیکی سگ‌های تجسس (که بدون شک بخشی از توان امدادی کشور تلقی می‌شوند) مرهون تخصص و تجربه دامپزشکان خواهد بود .

تندرستی، عزت و پیروزی تمام دامپزشکان به ویژه همکاران دامپزشک در جمعیت هلال احمر را از خداوند متعال خواستارم .

دکتر ناصر چرخساز

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
0
1
دستت درد نکنه
نظر شما
ادامه