کد خبر: ۳۱۸۶۰
 

دبیر اجرایی دومین کنگره ملی شتر گفت: دومین کنگره ملی شتر با هدف بررسی و توسعه پرورش شتر در مناطق بیابانی و به خصوص بیابان های ساحلی مکران در راستای کمک به معیشت و اقتصاد مردم، دوم و سوم بهمن امسال در بندرعباس برگزار می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «حنانه محمدی کنگانی» اظهار داشت: این همایش با توجه به سازگاری بالا و مقاوم بودن شتر در برابر شرایط سخت محیطی ، قابلیت اقتصادی بودن پرورش آن در مناطق یاد شده را مورد بررسی قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه پیشینه اهلی شدن شتر به چهار هزار سال قبل از تاریخ میلاد باز می گردد، ادامه داد: چنانچه پرورش شتر از لحاظ اقتصادی به صرفه باشد، می توان پرورش آنرا از حالت سنتی به صنعتی تغییر داد.

وی اضافه کرد: در این کنگره 10 محور شامل شتر در دین، ادبیات و دیرینه شناسی، مطالعات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، جغرافیایی، امنیتی ورزشی و اکوتوریسم شتر، شتر داری سنتی، مشارکت مردمی، دانش بومی، مرتع، محیط زیست و منابع طبیعی، شتر داری در مناطق بیابانی، بیابان های ساحلی و سواحل مکران، توسعه شتر داری نیمه صنعتی، اقتصادی کردن شتر داری، محصولات، بازار یابی، سرمایه گذاری و ساماندهی قوانین مورد بررسی قرار می گیرد.

وی، شتر داری نوین، تغذیه، تولید مثل و اصلاح نژاد شتر، فرآورده های شتر و استفاده از آنها در علوم مختلف، تحقیقات علوم پایه و علوم پزشکی بهداشت، پیشگیری و بیماریهای شتر (عفونی، متابولیک، ژنتیک، اپیدمیولوژی و سایر) و واکسن، ایمونولوژی، فرآورده های بیولوژیک و بیوتروریسم از دیگر موضوع ها عنوان کرد.

دبیر اجرایی دومین کنگره ملی شتر یادآور شد: علاقه مندان تا 15 آبان می توانند نسبت به ثبت نام و ارسال مقاله به دبیرخانه همایش اقدام کنند.

اولین کنگره ملی شتر فروردین سال 1391 با مشارکت سازمان ها و دستگاه های انجمن علمی شتر ایران، دانشگاه هرمزگان، سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان، استانداری هرمزگان، معاونت بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، سازمان دامپزشکی کشور، مرکز اصلاح نژاد دام کشور، سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور در استان خراسان رضوی برگزار شد.

ورود به وبسایت کنگره

 

نظر شما
ادامه