کد خبر: ۳۱۸۶

حکیم مهر -  وزیر بهداشت با اشاره به سازمان غذا و دارو گفت: تشکیل این سازمان در مراحل نهایی است.

دکتر مرضیه وحید دستجردی در جمع اساتید دانشگاهی کشور گفت:  1500 پروژه در حوزه بهداشت و درمان در کشور در حال ساخت است

وزیر بهداشت با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این وزارتخانه گفت: در پنج سال گذشته 107 بیمارستان با 11 هزار و 400 تخت به آمار بیمارستان‌های کشور اضافه شده است و این منجر به ارتقای نظام درمان می‌شود. 345 بیمارستان با 32 هزار تخت هم در حال ساخت داریم که انشاءالله با بهره‌برداری از آنها بتوانیم 90 درصد نیاز به تخت‌های بیمارستان را تامین کنیم.

وی در ادامه گفت: با تامین اعتبارات هنگفتی که برای این وزارتخانه در نظر گرفته شده است، 128 خانه بهداشت، 431 مرکز درمانی،‌ یکصد کلینیک و تعداد زیادی پایگاه بهداشت خواهیم ساخت. 50 دانشکده، نیز در حال ساخت است. در مجموع می‌توان گفت 1500 پروژه در حوزه بهداشت و درمان در حال ساخت است که اگر به بهره‌برداری برسد موجب ارتقای استانداردهای سلامت در کشور خواهد شد.

 واکسن مالاریا در سالهای آینده به جوانان کشور تزریق می‌شود

 امسال هیچ موردی از وبا در کشور گزارش نشده است

دستجردی در ادامه تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان در 5 سال گذشته دستاوردهای مهمی داشتیم و توانستیم واکسیناسیون جوانان و نوجوانان را انجام دهیم و به چهار میلیون نفر واکسن هپاتیت B تزریق کردیم. همچنین واکسن مالاریا نیز قرار شد در سال‌های آینده به جوانان کشورمان تزریق شود.

به گفته وزیر بهداشت، امسال به موفقیت بزرگی دست یافته‌ایم و آن اینکه تاکنون هیچ موردی از ابتلا به وبا در کشور گزارش نشده است، در حالی که در سال گذشته 18 مورد ابتلاء به وبا در کشور گزارش شده بود.

 کنترل سالک در دستور کار قرار دارد

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح‌هایی جهت کاهش اعتیاد و متادون درمانی، گفت: اجرای این طرح‌ها به خصوص در زندان‌ها در جلوگیری از تزریق و شروع ایدز بسیار موثر بوده است.

به گفته وزیر بهداشت، تاکنون 18 هزار زندانی معتاد تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

دستجردی با اعلام این خبر که کنترل سالک در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد، گفت: فعالیت‌هایی در این زمینه از سوی سازمان بهداشت جهانی به عنوان نمونه معرفی شده است، به طوری که با اجرای آن در بم و اصفهان، موارد ابتلاء به این بیماری به نصف کاهش پیدا کرده است.

به گفته وزیر بهداشت، یکی دیگر از برنامه‌های این وزارتخانه، درمان رایگان 10 نوع سرطان رایج کشور است که 26 میلیارد تومان برای کشور هزینه داشته است.

به گفته وی، یکی دیگر از برنامه‌ها درمان رایگان مجروحان تصادفات رانندگی است که 160 میلیارد تومان برای آن هزینه داشته است. اما با استفاده ازاین طرح توانستیم زمان رساندن مصدومان به مراکز درمانی را کم کنیم.

وزیر بهداشت گفت: تخت‌های آی‌سی‌یو در کشورمان از 3500 به 5000 رسیده است و در پنج ماه اول امسال نیز 412 تخت توانستیم به این میزان اضافه کنیم.

وی ادامه داد که به شمار دستگاه‌های دیالیز کشور 2000 دستگاه اضافه شده است و نسبت بیماران به این دستگاه‌ها از یک به شش ‌به یک به چهار رسیده است.

وی گفت: تلاش کرده‌ایم برای هر بیمارستان یک آمبولانس اختصاص دهیم.

 داروی ایرانی برای درمان سرطان دستگاه گوارشی بزودی ارایه می‌شود

به گفته وزیر بهداشت، در حوزه اهدای خون نیز امسال توانستیم به یک موفقیت بزرگ دست یابیم و آن صد در صد کردن اهدای خون به صورت داوطلبانه است.

وی در عین حال با اشاره به دستاوردهای علمی محققان، خبر داد که به زودی داروی درمان سرطان دستگاه گوارشی که ساخت متخصصان توانمند کشورمان است ارائه خواهد شد.

دستجردی گفت: ‌در حوزه پژوهش کارهای بزرگی در وزارت بهداشت انجام شده است. در دو سال گذشته تولیدات علمی و پژوهشی کشور دو برابر شده که حاکی از وجود شور و نشاط در میان پژوهشگران است.

نظر شما
ادامه