کد خبر: ۳۱۶۸۰
 

ایران و کوبا در زمینه های زیست پزشکی، زیست کشاورزی، توسعه و تحقیقات، دامپزشکی، همکاری های بین بانکی و یک سند تمایل برای تولید مشترک واکسن پنج ظرفیتی توافقاتی به عمل آوردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، چندین رسانه آمریکای لاتین دیدار «دکتر حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران با «رائول کاسترو» همتای کوبایی و «فیدل کاسترو» رهبر انقلاب کوبا را بازتاب دادند.

شبکه تلویزیونی 'تله سور' ونزوئلا و روزنامه های کوبایی 'گرانما'، 'کوبادباته'، 'پرنسا لاتینا' و'کوبا سی' در گزارشات جداگانه ای بر صمیمی بودن این دیدارها تاکید کردند.

رسانه ها در ادامه گزارش های خود آوردند:«فیدل کاسترو» رهبر انقلاب کوبا بعد از ظهر دوشنبه به وقت محلی میزبان «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران بود که برای یک دیدار رسمی به کوبا سفر کرده است.

این رسانه ها اضافه کردند: حسن روحانی در دیداری صمیمانه، خوشحالی خود از دیدارش از کوبا را به فیدل کاسترو ابراز داشت و دستاوردها و کمک های فداکارانه کاسترو به دیگر کشورها را تحسین کرد.

براساس گزارش این رسانه ها، کاسترو و روحانی، بر تجزیه و تحلیل پیچیدگی وضعیت بین المللی اتفاق نظر داشته و بر اهمیت تولید مواد غذایی، رشد پی در پی جمعیت جهانی و خطراتی که در کمین حفظ صلح هستند و نقش دولت ها و ملت ها در مقابل این چالش ها به خصوص نسل های جوان در تحولات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تاکید کردند.

رسانه های آمریکای لاتین همچنین اضافه کردندکه روحانی و کاسترو، این دیدار دوستانه را با آرزوهای خالصانه برای همکاری بین ملت های ایران و کوبا به پایان رساندند.

به نقل از این رسانه ها، حسن روحانی همچنین با «رائول کاسترو» رئیس جمهوری کوبا دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار طرفین در مورد وضعیت خوب روابط بین کوبا و ایران وهمچنین مسایل و رویدادهای منطقه ای و بین المللی به گفت وگو پرداخته و بر تمایل ادامه توسعه روابط همکاری و تبادل بین دو کشور تاکید کردند.

روزنامه های کوبا دباته و گرانما از سوی دیگر با اشاره به هیأتی که دکتر روحانی را در این سفر همراهی می کرد، نوشتند که دو کشور در زمینه بهداشت و درمان، تحقیقات، آموزش و پرورش، دارو و فناوری پزشکی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به نوشته این دو روزنامه طرفین در زمینه های زیست پزشکی، زیست کشاورزی، توسعه و تحقیقات، دامپزشکی، همکاری های بین بانکی و یک سند تمایل برای تولید مشترک واکسن پنج ظرفیتی توافقاتی به عمل آوردند.

 
نظر شما
ادامه