کد خبر: ۳۱۵۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

همایش معرفی ماده جدید کنترل تلفات تابستانه کپورماهیان در اداره کل دامپزشکی استان گیلان برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان گیلان، در این همایش که با حضور صاحبان مزارع بزرگ پرورش ماهی استان گیلان و اعضای هیئت مدیره اتحادیه پرورش دهندگان گرمابی استان در محل سالن جلسات برگزار شد، نمایندگان شرکت پاک گستر پرند (نماینده شرکت لالمند فرانسه در ایران) نسبت به معرفی ماده جدید لالسی (بیورم) اقدام کردند.

طبق اظهار نظر نماینده این شرکت، لالسی بیورم از طریق حفظ تعادل استخر با مکانیسم های کنترل رسوب، کنترل آمونیاک، کنترل عوامل بیماریزا و جلوگیری از ایجاد شکوفایی جلبکی باعث کنترل تلفات در ماهیان گرمابی می شود.

لازم به ذکر است سندرم تلفات تابستانه کپورماهیان با شروع فصل گرما و افزایش دمای آب به علت انباشت متابولیت های سمی مانند آمونیاک و نیتریت در آب، افزایش لجن کف استخرها و افزایش گازهای سمی مانند متان و هیدروژن سولفور و در نهایت ایجاد بلوم جلبکی در آب باعث ایجاد تلفات بخصوص در گونه کپور نقره ای (فیتوفاگ) می شود.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
0
0
واقعا ادم وقتی این عناوین همایشها را می بینه کلی دلش به حال مزرعه داران زحمت کش می سوزه که چرا باید عد ه ای از این قشر زحمت کش این گونه سو استفاده کنند. باید به حال دامپزشکی اسنان افسوس خورد که چرا این عناوین توسط دامپزشکی گیلان!!!!
نظر شما
ادامه