کد خبر: ۳۱۴۸۲
 

با ترک واجبات به استقبال مستحبات نرویم.

به گزارش حکیم مهر، «دکتر فردین حسین زاده» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ساوجبلاغ صبح امروز در محل فرمانداری ساوجبلاغ، به عنوان دبیر کارگروه سلامت، ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید قربان، عید اثبات بندگی و عبودیت مومنین در برابر خداوند متعال، گفت: ضمن انجام برنامه ریزی های همه جانبه دامپزشکی شهرستان در خصوص نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح دامهای قربانی در موعد مقرر، اقدامات لازم در خصوص آگاهی بخشی به همشهریان عزیز مبنی بر رعایت ضوابط بهداشتی و شرعی در زمان قربانی کردن دام ها، مراجعه به جایگاه های موقت تعبیه شده در سطح شهرستان و حتی الامکان با اولویت انتخاب کشتارگاه دام شهرستان برای ذبح دام، از طرق مختلف، نظیر استفاده از ظرفیت مبلغین مذهبی، تریبون نماز جمعه، بروشور و نصب بنر و... آغاز گردیده و انشاءا... تا روز عید قربان ادامه دارد.

وی ضمن در خواست همکاری از سایر ادارات مرتبط در زمینه آگاه سازی حداکثری مردم، از شهرداری ها درخواست نمود تا با رعایت حداقل استانداردهای بهداشتی لازم در برپایی و ایجاد ایستگاه های موقت بازرسی و نظارت بهداشتی سطح شهرستان در برگزاری هر چه بهتر و مطلوب تر برنامه های عید قربان امسال مساعدت نمایند.

وی افزود: هدف از همه این اقدامات، اجتناب مردم از کشتار دام در منازل و هدایت آنها به مراکز مورد تایید دامپزشکی بوده تا خدای ناکرده مردم بواسطه انجام یک عمل مستحب که همانا قربانی دام بوده، مرتکب یک فعل حرام و آن به مخاطره انداختن بهداشت و سلامت خود و اطرافیان می باشد، نگردند.
 
 
نظر شما
ادامه