کد خبر: ۳۱۴۷۱
 
 

گروه های دامپزشکی متعددی از خبر عرضه واکسن ویروس زبان آبی (BTV-8) در اواسط ماه ژوئیه استقبال کرده اند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ITPNews ، سازمان دامپزشکی بریتانیا (BVA )، سازمان دامپزشکی گاو بریتانیا (BCVA )، اتحادیه دامپزشکی بز (GVS ) و اتحادیه دامپزشکی گوسفند (SVS) از خبری استقبال کردند که در سوم ژوئن منتشر شد و طبق آن اعلام شد واکسن زبان آبی در اواسط ماه ژوئیه برای کمک به مزرعه داران جهت کنترل خطر ویروس زبان آبی عرضه خواهد شد. پیش بینی می شود این ویروس در اواخر تابستان به انگلستان برسد.

بخش ارزیابی خطر دپارتمان محیط زیست، غذا و امور روستایی انگلستان نشان می دهد ویروس زبان آبی که در اواخر تابستان از فرانسه هجوم می آورد خطر بالایی دارد. در نتیجه اتحادیه های دامپزشکی در گفت و گو با دولت، نمایندگان مزرعه داران و کارخانه ها شرکت کرده اند تا اطمینان دهند که این واکسن برای مشاهده پتانسیل تقاضا، به ویژه تقاضا در جنوب انگلستان که خطر بالاترین میزان را دارد، موجود خواهد بود.

به دلیل گسترش بیماری، بالا رفتن دما و همچنین افزایش فعالیت پشه های ریز، دپارتمان ارزیابی محیط زیست، غذا و امور روستایی انگلستان به طور مداوم شرایط را بررسی می کند.

کمپانی های دارویی MSD  و Zoetis اعلام کردند که بسته های واکسن از اوسط ماه ژوییه موجود خواهند بود.

دامپزشکان در سراسر انگلستان در کمپین همبستگی در مقابل ویروس زبان آبی شرکت می کنند و از طریق سخنرانی در حوادث خبری منطقه ای و نشان دادن پوسترها و بروشورهای کاربردی، تلاش می کنند تا مزرعه داران را نسبت به خطر این ویروس، علائم بالینی و کارهایی که باید انجام شود آگاه نمایند.

سازمان های دامپزشکی در حالی که از خبر عرضه واکسن استقبال کرده اند، در مورد هزینه و میزان واکسن برای ماه ژوئیه تحقیق کرده اند.

تاثیرات شدید بر تولید و بازدهی دام ها

سین ونسلی (Sean Wensley) رئیس سازمان دامپزشکی بریتانیا گفت: "ما از این خبر خوشحال هستیم که این واکسن با توجه به پتانسیل تقاضا عرضه می شود. این بیماری به طور جدی بر سلامت و آسایش حیوانات و همچنین تولید و بازدهی دام ها تاثیر می گذارد؛ واکسیناسیون، کنترل کلیدی برای این بیماری است. هرچند که عرضه واکسن خبر خوبی است، اما می دانیم که هم مزرعه داران و هم دامپزشکان در مورد هزینه آن و در مورد این موضوع سوال خواهند داشت که آیا محدودیتی برای تعداد واکسن های موجود ماه ژوئیه وجود خواهد داشت یا خیر؟ پاسخ هر چه زودتر به این سوالات کارآمد خواهد بود. ما پیشنهاد می کنیم که مزرعه داران با دامپزشکان منطقه خودشان در مورد فواید واکسیناسیون مشورت نمایند. مزرعه داران اگر در مورد دام هایشان نگرانی ای دارند باید مشورت بگیرند".

چارلز سرکمب (Charles Sercombe ) رئیس بخش دام اتحادیه مزرعه داران گفت: "این واقعا خبر خوبی برای صنعت است و ما از مزرعه داران می خواهیم که با دامپزشکان در مورد واکسیناسیون مشاوره نمایند تا در مورد خطرات مرتبط با سیستم و جغرافی خود آشنا شوند. این مشاوره باید ادامه پیدا کند، زیرا از آنجا که وضعیت فرانسه و اروپا وضعیت خطر را نیز تغییر می دهد، انگلستان هم به نسبت با تغییر مواجه می شود. ما از سازندگان و دامپزشکان می خواهیم در مورد قیمت و موجود بودن واکسن شفاف سازی نمایند."
 
 
نظر شما
ادامه