کد خبر: ۳۱۳۸۰
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
فهرست مشاغل مشمول طرح حذف یارانه ثروتمندان اعلام شد:
دولت موظف است در سال 1395 یارانه نقدی خانوارهایی که سرپرست آن‌ها مشمول عناوین زیر هستند را حذف کند ...
 
 

حکیم مهر - خبرگزاری میزان نوشت:

موضوع یارانه که هفته گذشته در مجلس مورد بررسی قرار گرفت موجب شد تا در این رابطه ابهامات فراوانی در خصوص حذف یارانه ثروتمندان مطرح شود .

به گزارش خبرگزاری میزان، در حالی که در مرداد ماه شصت و پنجمین مرحله یارانه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد که در تیر ماه بیش از 200 هزار نفر از لیست دریافت یارانه حذف شدند که 100 هزار نفر افراد فاقد کارت ملی شناسایی و مابقی نیز افراد ثروتمند به شمار می‌آمدند که با این حال دولت باز هم طی فرایندی از مردم خواست در صورت اعتراض به حذف یارانه نقدی به سامانه هدفمندی مراجعه و شکایت خود را در این سامانه ثبت کنند.

با این تفاسیر هفته گذشته در مجلس موضوعی در مورد یارانه‌ها مطرح شد که موجب ایجاد ابهامات فراوانی در خصوص حذف و یا عدم حذف یارانه ثروتمندان به وجود آورد که در ظاهر این طرح به نظر می‌‌رسید دولت دیگر قصد حذف یارانه ثروتمندان را ندارد و صحبت‌های گذشته خود را تکذیب کرده ولی در واقع بیان‌گر موضوع دیگری بود که به استناد این طرح باز هم دولت موظف است در سال 1395 یارانه نقدی خانوارهایی که سرپرست آن‌ها مشمول عناوین زیر هستند را حذف کند :

1- کلیه تجار و صاحبان مشاغل آزاد که درآمد سالانه آن‌ها حداقل سیصد و پنجاه میلیون ریال باشد .

2- نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قضات و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی دولتی و غیر دولتی، پزشکان و دامپزشکان

3- کلیه کارکنان دولت و قوای سه‌گانه و شهرداری‌ها و کلیه مؤسسات عمومی و مؤسسات عمومی غیر دولتی و کلیه کارکنان نیروهای مسلح. بازنشستگان کشوری و لشکری و کلیه حقوق‌بگیران و مستمری‌بگیران مشمول تأمین اجتماعی و همه دریافت‌کنندگان حقوق و مستمری بخش دولتی و غیر دولتی که سالانه آن‌ها بیش از سیصد و پنجاه میلیون ریال است .

4- کلیه مدیران و اعضای هیئت مدیره و بازرسان شرکت‌های دولتی و غیر دولتی و وابسته به دولت و نهادهای عمومی غیردولتی و کلیه مدیران و اعضای هیئت مدیره و رؤسا و معاونان مناطق و شعب بانک‌ها و بیمه‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری و کلیه کارکنان اشخاص حقوقی دولتی و غیر دولتی که دریافتی سالانه آن‌ها بیش از سیصد و پنجاه میلیون ریال باشد .

5- کلیه ایرانیان مقیم خارج از کشور

6- کلیه اشخاصی که در سه دهک بالای درآمدی کشور هستند و در موارد فوق ذکر نشده‌اند .

ب- از ابتدای تیر ماه 1395 پرداخت یارانه به اشخاص مشمول تبصره در اموال عمومی بوده و جرم محسوب می‌شود .

ج- دریافت یارانه توسط افرادی که به موجب تبصره استحقاق دریافت یارانه را ندارند مستوجب جریمه نقدی به میزان دو برابر مبلغ دریافتی است .

با وجود ابهامات به وجود آمده در موضوع مطرح شده در مجلس نوبخت شبکه گذشته در برنامه تلویزیونی در این خصوص گفت: آن مواردی را که مجلس شورای اسلامی در قالب حذف 24 میلیون نفر افراد پردرآمد مطرح کرد در دستور کار ما و 3 میلیون نفری که یارانه آنان حذف شد جزو آن بود .

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: طبق این قانون دولت اجازه تشخیص نیازمند را دارد ضمن اینکه پول‌های ناشی از حذف یارانه دهک‌های پردرآمد به دولت می‌تواند کمک کند .

وی ادامه داد: سالانه حدود42 هزار میلیارد تومان و هر ماه3 هزار و 400 میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌کنیم که رقم سنگینی است .

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه دولت نمی تواند از سفره مردم بزند و از پول آن استفاده کند گفت: اجازه نداریم یارانه نیازمندان را حذف کنیم .

نوبخت افزود: ‌دولت یارانه هر کسی را که تشخیص دهد درآمد بالایی دارد و مستحق این دریافت نیست قطع می‌کند.

وی با اشاره به اینکه قانون افراد ثروتمند را کسانی دانسته که درآمد بالای 35 میلیون تومان در سال دارند گفت: افرادی که این درآمد را دارند اما در شهرهای بزرگ مانند تهران زندگی می‌کنند و دانشجو دارند و مستاجر هستند نمی توان ثروتمند قلمداد کرد .

نوبخت در انتها تاکید کرد: یارانه افراد نیازمند قطع نمی شود .

حقوق سالانه 35 میلیون تومان به معنای درآمد ماهانه کمتر از 3 میلیون تومان است که مقایسه این رقم با خط فقر شهر بزرگی چون تهران که برای یک خانواده چهار نفره 3 میلیون و 500هزار تومان اعلام شده نشان دهنده آن است که صاحبان این درآمد شرایط رفاهی مناسبی با توجه به مکان زندگی خود ندارند و حذف این افراد از لیست یارانه بگیران به منزله حذف افراد ثروتمند نیست .

باید به این نکته نیز توجه کرد که شناخت افراد ثروتمند در شهرهای مختلف با توجه به شرایط محیطی آن‌ها متفاوت است و برای حذف آنها باید روش های متفاوتی را پیش رو داشت .
 
 
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
0
7
علامت تعجب داره؟ قبول دارم که انقدر که دامپزشکان زحمت میکشند دستمزد نمیگیرند و حقشون خیلی بیشتر هست اما به نظرم اینکه دامپزشکان کاربلد و باسواد جزو افراد با درآمد بالا نسبت به متوسط جامعه هستند درست است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
0
1
دولت محترمچه چیزی به دامپزشکان داده که این ها رو جزء ثروتمندان جامعه کرده !!!!؟ یا شاید مثه موضوع حقوق های نجومی دولت اظهار بی اطلاعی میکنه و خبر نداره به دامپزشکان چی داده میشه!!!؟ به قولی حالا که صحبت از قطع یارانه شده ما میشویم جزء مرفهان...!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
0
2
مملکت تاراج شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
3
7
تصمیم خوبی است، یک دامپزشک نیاز به ۴۵۰۰۰ تومان یارانه ندارد، دامپزشکان نسبتا درآمد خوبی دارند.
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
1
4
من نیروی طرحی هستم ولی حقوق یه پرستار که اونم لیسانسه دو برابر حقوق منه .واقعا حقوقمون پایینه به کی باید اعتراض کنیم.اونوقت ما پولدار شماها گدا خوبه والا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
1
3
هههههههههههه واقعا که؟ کاملا مشخصه که دولت هیچ بینش صحیحی از این صنف لگد مال شده نداره
حسام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
0
1
خوب همین که
زنده ایم ثروت مندیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
3
2
از قدیم گفتن مال ندارون میشه مال دارون!!!دامپزشکی خیلی وقته مرده.به مرده ها یارانه تعلق نمیگیره!!دولت تصمیم درستی گرفته .احتمال زیاد یارانه دامپزشکی قطع میشه چون دولت دامپزشکارو جزو مرده ها حساب کرده نه جز پولدارا !!!!خخخخ
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
1
3
سلام. در متن اصلی عبارت "پزشکان ودندانپزشکان" ذکر شده نه دامپزشکان
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
2
2
منم نیروی طرحی هستم با تایید فرمایش دوستمون عرض میکنم که واقعا جای تاسف داره که یه دکتر حقوقش بعد اینهمه تحصیلات و زحمت حتی به یه میلیون نمیرسه اونم با زندگی متاهلی-واقعا متاسفم
کارشناس
|
Iraq
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
1
2
خدا بر داره مارو که با انتخاب دامپزشکی لکه ننگینی شدیم در خانواده ومایه شماتت فامیل و....در سن سی ساله با عنوان دکترای حرفه ای دامپشکی تنها ارزوی مرگ دارم
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
0
1
حکیم مهر چرا الکی جو میدی تو مصوبه مجلس پزشکان و دندان پزشکان قید شده .................................
vet
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
2
0
واقعا وقتی این خبر رو شنیدم مردم از خنده!!!!!!!!بابا کجای کارین دامپزشکای چهرمحال و بختیاری دارن از بیکاری میمیرنننننننن ما قشر کم درآمدم نیستیم قشر بی درامدییییییییم!
نظر شما
ادامه