کد خبر: ۳۱۳۶۱
 
 

 «دکتر محسن شریفی» مدیرکل دفتر سیاست گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، دستورالعمل هفدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده را به دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، مراکز پژوهشی دستگاه‌های اجرایی، موسسات پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از روابط‌ عمومی وزارت علوم، بر اساس این آیین‌نامه، هر دانشگاه می‌تواند در هر یک از گروه‌های علوم انسانی، کشاورزی، دامپزشکی، هنر، پزشکی، فنی و مهندسی و علوم پایه که در آن موضوع دانشکده یا پژوهشکده دارد، یک نفر عضو هیات علمی را به عنوان پژوهشگر برگزیده به وزارت علوم معرفی کند.

پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد فناوری نیز می‌توانند حداکثر یک نفر را از میان افراد واجد شرایط به عنوان فناور برگزیده به ستاد جشنواره معرفی کنند.

دانشگاه‌ها، موسسات پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری باید پژوهشگر و فناور برگزیده را از طریق هیات ممیزه، شورای پژوهشی یا هیات داوری که به ریاست معاون پژوهش و فناوری آن تشکیل شده است، معرفی کنند. مبنای محاسبه امتیازات نیز، آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی و شاخص‌های مدون فناوری است.

افرادی که در گذشته به عنوان پژوهشگر یا فناور برگزیده شده‌اند، نمی‌توانند در این دوره از جشنواره معرفی شوند.

محققان و اعضای هیات علمی می‌توانند از طریق سایت دفتر برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری پژوهشی به آدرس http://www.msrt.ir/fa/rppc/Pages/Files/Research.aspx به متن کامل آیین‌نامه هفدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده، جداول امتیازات و پرسشنامه‌های مربوطه دسترسی پیدا کنند.

 
 
نظر شما
ادامه