کد خبر: ۳۱۲۸۴
 
 

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان تویسرکان، «دکتر قیاسی» رئیس اداره دامپزشکی شهرستان تویسرکان از درمان یک راس بره میش در دامپزشکی این شهرستان خبر داد و گفت: یک راس بره میش توسط مامورین اداره محیط زیست شهرستان تویسرکان به اداره دامپزشکی جهت معاینه اورده شد که پس از اخذ تاریخچه و انجام معاینات بالینی لازم، بیماری پنومونی توسط کارشناسان در این دام تشخیص داده شد.

وی در ادامه ضمن اشاره بر معاینات و بررسی های انجام شده، افزود: این حیوان در اداره دامپزشکی مورد درمان قرار گرفت و بعد از درمان به ماموران اداره محیط زیست شهرستان تحویل داده شد.

دکتر قیاسی خاطر نشان کرد این دام یکی از گونه های نادر و کمیاب وحوش این منطقه بوده که زیستگاه ان در در کوه های خان گرمز شهرستان می باشد و افزود: این منطقه جزء مناطق حفاظت شده حیات وحش و تحت نظارت و کنترل همکاران اداره محیط زیست شهرستان می باشد.

وی در معرفی علائم ظاهری این دام ها گفت: رنگ این دام ها خاکستری بوده وجنس نر این دام جثه بزرگتری نسبت به جنس ماده دارد و وجود شاخها به اندازه بزرگتر به صورت کاملا مشخص بر روی سر دام نمایان است.

دکتر قیاسی در پایان در خصوص بازدید و بررسی دام های موجود در این منطقه در اسرع وقت از طرف خود و کارشناسان اداره دامپزشکی به همکاران اداره محیط زیست شهرستان قول مساعد داد.

 
نظر شما
ادامه