کد خبر: ۳۱۱۴۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
 
 

در کش و قوس رقابت های المپیک ریو و ماجراهای رنگ و وارنگی که برای ورزشکاران به وجود می آید، قصه «آدلیند کورنلیسن» سوارکار هلندی رشته درساژ و «پارزیوال» اسب پیر 19 ساله اش از جنس دیگری است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از "ورزش سه"، این سوارکار زن 36 ساله که شانس اول تیم هلند برای کسب مدال در رشته درساژ بود، به خاطر دلسوزی و نگرانی از وضعیت پارزیوال از شرکت در این مسابقات انصراف داد.

کورنلیسن که در المپیک لندن موفق به کسب مدال نقره شده بود چند روز پس از اینکه اسب خود را در ریو تحویل گرفت متوجه شد که سمت راست سر پارزیوال متورم شده است. با اینکه تغذیه و آشامیدن این اسب بطور معمول انجام میشد، بعد از معاینه مشخص شد که 40 درجه تب دارد. کورنلیسن دامپزشکان را خبر می کند و آنها علت تورم را نیش یک حشره معرفی می کنند.

آدلیند کورنلیسن پرستاری از اسبش را به عهده می گیرد تا جایی که شب ها در کنار پارزیوال در اصطبل می خوابد. درست در آستانه روز مسابقه تب اسب به 37.5 درجه می رسد. همه چیز نرمال است و به نظر می رسد اسب در فرم مطلوبی برای مسابقه قرار دارد. آخرین تست تمرینی هم با موفقیت برگزار می شود و دامپزشکان نیز مشکل خاصی نمی بینند، با این حال آدلیند صد در صد قانع نشده است: "موقع تمرین همه چیز خوب بود اما حس می کردم از قدرت همیشگی برخوردار نیست و می خواهد همه نیرویش را بکار گیرد. آنجا بود که برای مراقبت از او تصمیم گرفتم انصراف دهم. پارزیوال در تمام عمرش هر چه که خواستم به من داد و حقش نبود بیش از این به او فشار بیاورم."

این هلندی امیدوار است در المپیک توکیو حاضر باشد و در صفحه فیس بوک خود به همه اطمینان داده که حال اسبش خوب است. ولی یک چیز مسلم است، اینکه پارزیوال به توکیو نخواهد رفت و استحقاق آنرا دارد که از حالابه فکر بازنشستگی اش باشد.
  
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
0
0
میزان تمدن کشورها از برخوردشان با حیوانات مشخص میشود.
مهاتما گاندی
پاسخ ها
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
در کشور ما که هنوز شان انسان ها رعایت نمیشه چه برسه به حیوانات
نظر شما
ادامه