کد خبر: ۳۱۱۰۴
 

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی از برگزاری نشست مدیران کل منطقه سه کشور به میزبانی استان خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر سید محمدمهدی احمدی» اظهار داشت: نشست مدیران کل دامپزشکی منطقه سه کشور به میزبانی استان خراسان شمالی اول شهریورماه برگزار خواهد شد.

وی بیان داشت: این نشست با حضور مدیران کل دامپزشکی استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، جنوب کرمان، شمال کرمان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و خراسان شمالی برگزار می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: بر اساس برنامه قرار است تا در نشست مدیران کل دامپزشکی منطقه سه کشور در خراسان شمالی، یکی از مسؤولان سازمان دامپزشکی هم حضور یابد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دامپزشکی استان با توزیع شیر به‌صورت فله مخالف است تصریح کرد: با توجه به بروز بیماری‌ها باید توزیع شیر در چارچوب خاصی انجام شود.

احمدی ضرورت اطلاع‌رسانی در این زمینه را یادآور شد و بیان داشت: رسانه به‌عنوان بازوی فرهنگی می‌بایست در خصوص مخاطرات توزیع شیر فله بیشتر بپردازد تا به سلامت جامعه کمک شود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: به هر میزان که در خصوص بیماری‌ها پیشگیری کنیم به‌طور حتم باعث خلوت شدن بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خواهد شد.

وی گفت: رویکرد پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها به نفع جامعه بوده و در این زمینه می‌بایست تلاش بیشتری شود.

احمدی یکی از مهم‌ترین اقدامات در راستای پیشگیری از بروز بیماری‌ها مشترک بین انسان و دام را مایه‌کوبی دام‌ها اعلام کرد و یادآور شد: این اقدام با استفاده از ظرفیت های دولتی و بخش خصوصی در استان در طول سال انجام می‌شود.
 
 
نظر شما
ادامه