کد خبر: ۳۱۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر -  پس از اینکه بانک های خصوصی در برزیل از ترس تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا از تامین اعتبار محموله های صادراتی گوشت برزیل به مقصد ایران عقب کشیدند ، یک روزنامه برزیلی نوشت که یک بانک دولتی در برزیل محموله های صادراتی گوشت برزیل به ایران را تامین اعتبار خواهد کرد .

به گزارش عصر ایران و به نقل از بلومبرگ ، روزنامه برزیلی " والور اکونومیکو " چاپ سائوپائولو با انتشار گزارشی در این باره نوشت : " بسیاری ازبانک های خصوصی از ترس تحریم های ایالات متحده و اتحادیه اروپا صادر کنندگان گوشت به ایران را تامین اعتبار نمی کنند .

قرار است بانک دولتی " کایکسا اکونومیکا " ی برزیل با تضین وزارت خزانه داری برزیل به شرکت های صادر کننده گوشت به ایران تضمین دهد که مابه ازای صادرات آنها از دولت ایران پول دریافت کرده و در اختیار این شرکت ها قرار خواهد داد .

در ماه می سال جاری میلادی ، ایران پس از روسیه دومین وارد کننده گوشت گوساله و گوشت منجمد از برزیل بود . ایران در این ماه (11 اردیبهشت تا 10 خرداد ) 69 میلیون دلار از برزیل گوشت وارد کرد .

بر اساس توافقنامه امضا شده بین ایران و برزیل ، یک شرکت تولید کننده گوشت برزیلی قرار است پس از اجرای هدفمند کردن یارانه ها با فروش گوشت ارزان به ایران از گرانی گوشت پس از تورم احتمالی جلوگیری کند.

  بر اساس  این قرارداد  که بین وزارت بازرگانی ایران و شرکت برزیلی تولید گوشت منعقد شده در سال جاری  بیش از 200 هزار تن گوشت منجمد از برزیل وارد ایران خواهد شد.

برزیل یکی از صادرکنندگان بزرگ گوشت گوساله در آمریکای جنوبی محسوب می شود. در سفر اردیبهشت ماه لوییس ایناسیو لولا داسیلوا رییس جمهوری برزیل به تهران قرار دادی بین ایران و برزیل به امضا رسید که طی آن دولت برزیل تعهد داد که  صادرات مواد غذایی برزیلی به ایران را تامین اعتبار خواهد کرد .

حجم تجارت ایران و برزیل سالانه بالغ بر 1 میلیارد و 200 میلیون دلار می شود .

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایرانی
|
-
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۲
0
0
باعث بسی بد بختی است که کالاهای ما از خارج از کشور آنهم از کشورهای بی کیفیت وارد می شود. در حالیکه می باید دامداران و تولید کنندگان خودمان را تقویت و پشتیبانی کنیم.
نظر شما
ادامه