کد خبر: ۳۰۷۶۷
 

عملیات ساخت آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی خراسان شمالی تا زمستان سال جاری پایان می یابد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان شمالی، رئیس اداره طرح و برنامه این اداره کل ضمن اعلام این مطلب گفت: اجرای این پروژه از سال 90 آغاز شد اما به علت کمبود اعتبار در سال های گذشته، ساخت آن به درازا انجامید ولی در سفر مقام معظم رهبری به این استان، 40 میلیارد ریال برای تکمیل پروژه اختصاص یافت و تاکنون 23 میلیارد ریال هزینه شده است.

«دکتر رضا اسدی» با بیان این که این پروژه هم اکنون بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: به احتمال فراوان پروژه تا زمستان امسال تکمیل می شود و سپس کار تجهیز آن آغاز خواهد شد.

وی با اذعان به این که در حال حاضر تعدادی از نمونه های آزمایشگاهی دامپزشکی خراسان شمالی به سایر استان ها مثل تهران و خراسان رضوی ارسال می شود، تصریح کرد: با تکمیل و بهره برداری از این آزمایشگاه تخصصی منطقه ای، نه تنها نیازهای این استان پوشش داده می شود، بلکه حتی استان های همجوار نیز می توانند در موارد لازم، نمونه های خود را برای انجام آزمایش های تخصصی به این اداره کل ارسال کنند.

به گفته وی، در پروژه آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی خراسان شمالی، راه اندازی بخش هایی نظیر سرولوژی دام و طیور، هماتولوژی، آنالیز شیمیایی خوراک دام و مواد غذایی، میکروبیولوژی مرضی و مواد غذایی و بخش های HPLC  و PCR پیش بینی شده است.

در حال حاضر در این استان یک آزمایشگاه مرکزی در اداره کل دامپزشکی و 6 آزمایشگاه هم در شبکه های تابعه فعال است و در 3 ماه نخست امسال افزون بر 5 هزار فقره آزمایش تشخیصی و کنترل کیفی در آن ها انجام شد.
 
 
نظر شما
ادامه