کد خبر: ۳۰۷۰۵
در یکصد و پانزدهمین جلسه مجمع عمومی فرهنگستان علوم:
یکصد و پانزدهمین جلسه مجمع عمومی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه 24 تیرماه، با حضور 41 عضو پیوسته از مجموع 46 عضو پیوسته فرهنگستان برگزار شد ...
 
 

حکیم مهر - یکصد و پانزدهمین جلسه مجمع عمومی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه 24 تیرماه، با حضور 41 عضو پیوسته از مجموع 46 عضو پیوسته فرهنگستان، به ریاست آقای دکتر رضا داوری اردکانی رئیس فرهنگستان علوم برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی فرهنگستان علوم، جلسه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط دکتر سیدمصطفی محقق داماد آغاز شد. در ادامه آقای دکتر داوری اردکانی ضمن خوشامدگویی به اعضا، درگذشت دکتر عباس شفیعی و دکتر مجید کوپاهی اعضای وابسته فرهنگستان را تسلیت گفت.

پس از تصویب صورت جلسه قبلی مجمع، موضوع انتخاب برگزیده فرهنگستان علوم در سال 1394 برای مراسم بزرگداشت مشترک فرهنگستان ها و دریافت نشان درجه یک دانش مطرح شد که پس از رأی گیری کتبی، دکتر حسن ظهور عضو پیوسته گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم و استاد مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف انتخاب و به عنوان برگزیده سال 94 معرفی شد.

در ادامه جلسه موضوع تمدید عضویت وابسته دکتر سیمین ناصری و دکتر ناصر طالب بیدختی در گروه علوم مهندسی مطرح شد که پس از ارائه گزارش از فعالیت های دوره گذشته آنان و با رأی گیزی کتبی، عضویت وابسته استادان نامبرده برای یک دوره چهارساله دیگر در فرهنگستان تمدید شد.

موضوع عضویت پیوسته دکتر جعفر توفیقی در گروه علوم مهندسی از دیگر موضوعات جلسه بود که پس از ارائه گزارش فعالیت های علمی و پژوهشی ایشان و اهم فعالیت هایشان در دوران عضویت وابسته در فرهنگستان و تبادل نظر، با رأی گیری کتبی عضویت پیوسته آقای دکتر جعفر توفیقی در فرهنگستان به تصویب رسید.

تصویب عضویت سه عضو وابسته گروه علوم دامپزشکی فرهنگستان علوم

در ادامه جلسه موضوع عضویت وابسته «دکتر محمد وجگانی»، «دکتر سیدمهدی قمصری» و «دکتر عباسعلی مطلبی» در گروه علوم دامپزشکی مطرح شد که پس از معرفی آنان و تبادل نظر، عضویت وابسته استادان نامبرده برای یک دوره چهارساله در فرهنگستان به تصویب رسید.

موضوع عضویت وابسته دکتر نوذر سامانی در گروه علوم پایه و عضویت وابسته دکتر غلامرضا سلطانی در گروه علوم کشاورزی از دیگر موضوعات جلسه بود که پس از معرفی آنان و تبادل نظر، رأی گیری کتبی انجام شد و عضویت وابسته استادان نامبرده برای یک دوره چهارساله در فرهنگستان علوم به تصویب رسید.

در آخرین بخش جلسه، دکتر عباس شریفی تهرانی رئیس گروه علوم کشاورزی، گزارشی از فعالیت های گروه در سال 1394 ارائه داد. پس از گزارش ایشان، درخصوص فعالیت های مؤثر فرهنگستان جهت بررسی چالش های کشور، بحث و تبادل نظر شد.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
نظر شما
ادامه