کد خبر: ۳۰۷۰۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
سفر یک‌روزه رئیس سازمان دامپزشکی کشور به استان کرمانشاه:
رئیس سازمان دامپزشکی کشور طی سفری یک روزه به استان کرمانشاه ضمن شرکت در مراسم بزرگداشت «شهید دکتر نیک عزم» و دیدار با خانواده این شهید والامقام، از مجروحین حمله تروریستی دالاهو، عیادت نموده و سپس با استاندار کرمانشاه دیدار کرد ...
 
 

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور طی سفری یک روزه به استان کرمانشاه در مراسم بزرگداشت «شهید دکتر نیک عزم» شرکت کرد و سپس برای دیدار با خانواده این شهید والامقام و تکنیسین جانباز دامپزشکی حمله تروریستی دالاهو، «جاسم بختیارپور» عازم شهرستان اسلام آباد غرب شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، «دکتر مهدی خلج» رئیس سازمان دامپزشکی کشور طی سفر یک روزه به استان کرمانشاه صبح روز پنج شنبه (24 تیر) در مراسم بزرگداشت شهید دکتر حجت الله نیک عزم از کارشناسان صدیق و پرتلاش اداره کل دامپزشکی استان که بر اثر حمله تروریستی منطقه دالاهو به شهادت رسید، حضور به عمل آورد.

 

مراسم بزرگداشت شهید دکتر نیک عزم که همراه با قرائت زیارت عاشور بود، با حضور اعضای شورای ادارای استان کرمانشاه، کارکنان و پرسنل دوائر دولتی، علی الخصوص کارکنان سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل دامپزشکی استان در محل نمازخانه سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه برگزار شد.

دکتر خلج پس از شرکت در این مراسم، با جمعی از مسئولان اداره کل دامپزشکی استان راهی شهرستان اسلام آباد غرب شد.

وی با حضور در این شهرستان ابتدا از بختیارپور، تکنیسین دامپزشکی شهرستان اسلام آباد که در حادثه تروریستی دالاهو جانباز شده است، عیادت کرد و از فداکاری های وی درعرصه سلامت و بهداشت عمومی جامعه تقدیر و تشکر به عمل آورد.

 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در این دیدار بیان کرد: قطعاً اینچنین اقداماتی نمی تواند ذره ای از انگیزه همکاران دامپزشکی در خدمات رسانی به مردم را کاهش دهد.

دکتر مهدی خلج سپس در منزل شهید دکتر حجت الله نیک عزم حضور بهم رسانید و با خانواده این شهید والامقام دیدار کرد و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آن شهید بزرگوار، گفت: دکتر نیک عزم 17 سال از عمر بابرکت خود را در راستای خدمات رسانی به مردم استان سپری کرد و یقیناً در نزد خداوند متعال پاداش و اجر عظیمی خواهد داشت.

 

وی خاطرنشان کرد: فقدان مدیری صدیق و پر تلاش مانند دکتر نیک عزم برای جامعه دامپزشکی کشور مصیبت بزرگی است که از خاطره جامعه دامپزشکی کشور فراموش نخواهد شد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در ادامه سفر خود به شهرستان اسلام آباد غرب، با حضور بر سر مزار شهید دکتر نیک عزم با قرائت فاتحه ای یاد و خاطر آن شهید والامقام را گرامی داشت و از درگاه حق تعالی برای بازماندگان و خانواده ایشان صبر و شکیبایی را مسئلت کرد.

 

گفتنی است از دیگر برنامه های سفر دکتر خلج، عیادت از مجروحان حمله تروریستی دالاهو یعنی مدیرکل شیلات و فرماندار دالاهو بود.

 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در پایان این سفر دیداری با استاندار کرمانشاه داشت که به شرح رسالت دامپزشکی پرداخت و خاطر نشان کرد: حفظ بهداشت عمومی و صیانت از سرمایه های دامی کشور اصلی ترین رسالت های دامپزشکی است.

دکتر خلج تصریح کرد: سازمان دامپزشکی برای تعداد 181 بیماری واگیر دامی و قابل انتقال به انسان دارای برنامه منسجم و مدون در راستای مراقبت، پیشگیری وکنترل بیماری است.

 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به بیماری های مهم واگیر دامی و بیماری های مشترک بین انسان و دام (تب برفکی و تب مالت) از استاندار کرمانشاه خواستار تخصیص اعتبار ویژه به دامپزشکی استان شد.

دکتر خلج، استان کرمانشاه را به دلیل داشتن 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور بحران زده عراق، به مانند سپری در مقابل بیماری های دامی دانست و خاطر نشان کرد: این شرایط خاص، رسالت دامپزشکی استان کرمانشاه را در حوزه صیانت از سرمایه های دامی استان سنگین کرده و حمایت دوچندان مجموعه استانداری را می طلبد.

دکتر خلج به صادرات دام سبک زنده به کشورهای حوزه خلیج فارس اشاره نمود و ادامه داد: استان کرمانشاه با صادرات بیش از 30 درصد، دام زنده سبک به این کشور ها از استان های پیش رو در زمینه صادرات دام زنده است.

«دکتر رازانی» استاندار کرمانشاه نیز ضمن مهم خواندن فعالیت های دامپزشکی اظهار داشت: نمود عینی وظایف دامپزشکی، در حوزه تامین بهداشت عمومی در جامعه است که از مشخصه های آن استفاده روزمره آحاد مردم از مواد خام پروتئینی است.

استاندار کرمانشاه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کارکنان دامپزشکی استان و با توجه اهمیت کنترل بیماری تب مالت و تب برفکی افزود: استانداری کرمانشاه به دنبال این است که تخصیص اعتبارات لازم را جهت کنترل بیماری تب مالت و تب برفکی را در سفر ریاست محترم جمهور و یا حتی از اعتبارات استانی مصوب کند، و ابراز امیدواری کرد که در این راستا مشکل استان حل شود.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
همكار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
2
1
احسنت به دكتر خلج
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
0
1
واقعا ما هم به اقای دکتر خلج تبریک عرض میکنیم به علت دیپلماسی فعالی که دارند ولی کاش حداقل از سازمان محیط زیست یاد میگرفتند که چگونه شهادت محیط بانان را رسانه ای نمودند و به گوش جامعه رساندند ....................................................
زمان میبرد تا این خودسانسوری ها گریبان سازمان دامپزشکی را رها کند و زمان میبرد تا عقلانیت بالغ نشده سازمان اینگونه فرصتهایی را که همکاران جان بر کف سازمان دامپزشکی کشور با جانفشانی تقدیمش میکنند را نسوزاند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
0
0
دکتر باسامی استاد طیور دانشکده دامپزشکی مشهد, امروز در اثر ایست قلبی در خیابان احمدآباد مشهد درگذشت
نظر شما
ادامه