کد خبر: ۳۰۶۳۸
 

مدیر کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان از صادرات میگوی تولید شده در سواحل جنوبی استان به روسیه خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان، «دکتر مهدی حسینی» گفت: اولین محموله صادراتی آبزیان شامل حدود 40 تن میگو به کشور روسیه صادر گردید که ضمن اشتغال زایی و رونق اقتصادی در منطقه، با ارز آوری بالایی که خواهد داشت گام موثری در جهت اقدام و عمل بوده و منویات مقام رهبری را جامه عمل می پوشاند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان چابهار در این خصوص اظهار داشت: در سال جاری همانند سال گذشته خوشبختانه با تلاش ها و بازدیدهای مکرر اکیپ های نظارتی دامپزشکی و همکاری شیلات موردی از تلفات غیرعادی ناشی از بیماری مشاهده نگردیده است و این مقدار میگوی تولیدی پس از انجام اقدامات کنترل کیفی و آزمایشات لازم شامل آزمایشات میکروبی و شیمیایی و پایش فلزات سنگین و باقیمانده های دارویی و پس از حصول اطمینان از سلامت محموله ها به کشور روسیه صادر گردیده است.

«دکتر میرلاشاری» افزود: تمامی قوانین مربوط بهHACCP  و GMP  در شرکت های صادرکننده پس از ممیزی توسط تیم ممیزی سازمان دامپزشکی کشور انجام پذیرفته، به طوری که در حال حاضر دو شرکت بسته بندی فرآوری و عمل آوری ماهی و میگو در شهر چابهار موفق به دریافت مجوز صادرات گردیده اند.

وی تصریح کرد: میگوهای ارسال شده پس از گذراندن یک دوره 100 روزه در سایت پرورش گواتر تولید شده اند. این میگوهای صادر شده از نوع وانامی یا سفید غربی بوده اند و بهترین نوع میگوی تولیدی محسوب می شوند.

دکتر میرلاشاری در ادامه گفت: هر کیلو میگو 5 دلار معادل 16 هزار تومان ارزی آوری دارد و شرکت هایی که دارای کد IR (کد صادراتی) باشد می توانند اقدام به صادرات آبزیان از قبیل ماهی و میگو کنند.

رئیس اداره دامپزشکی چابهار افزود: امسال بیش از 222 هکتار از زمین های گواتر چابهار به کشت میگو اختصاص داده شده که از هر هکتار بیش از دو تن میگو برداشت می شود.

وی گفت: تولید میگو در این سایت برای 100 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.
 
 
نظر شما
ادامه