کد خبر: ۳۰۶۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
هومیوپاتی چیست ؟
 

بیش از هزار دامپزشک از بریتانیا و سراسر جهان طی نامه‌ای خواستار ممنوعیت استفاده از درمان هومیوپاتی برای حیوانات شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فرهیختگان، این درخواست خطاب به کالج سلطنتی جراحان دامپزشکی (RCVS) برای ممانعت از ارائه هومیوپاتی در زمینه بهبود حیوانات تنظیم شده است.

در حال حاضر حدوداً یکی از هر هفت شیوه معالجه از طریق مکمل‌های درمانی صورت می‌گیرد. دامپزشکان منتقد هومیوپاتی معتقدند این روزها برای درمان حیوانات باید به شیوه‌های پزشکی قرن بیست‌ویکم متوسل شد و تجربه نشان می‌دهد که شیوه‌های درمانی قدیمی تاثیری در روند درمان ندارد.

هومیوپاتی نوعی نظام درمانی متعلق به بیش از 200 سال پیش و مبتنی ‌بر اصل «همسان درمانی» یا «همانند، همانند را شفا می‌دهد» است.

مخالفان این روش درمانی معتقدند که علم روز پزشکی هومیوپاتی را تایید نمی‌کند. آنها بر این باور هستند که صاحبان حیوانات تحت نظر این شیوه درمانی ممکن است در پیگیری درمان حیوان خود غفلت کنند و جان این موجود زنده به خطر بیفتد.

منبع: BBCWORLD
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هومیوپات
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
0
1
فرق بین عبارت (نمی دانم) با عبارت (نیست) در اینجاست. آقایانی که منافع مادی خود را در خطر دیده و تجارت را بر درمان اصولی و کم هزینه و علمی این زبان بسته ها مقدم می دارند باید پاسخگوی وجدان خود باشند. نتایج درمانی چشمگیری که در کشور های اروپایی از همین دانش منتشر شده و می شود نشانگر حقانیت آن است. این استدلال که غفلت و سهل انگاری صاحب دام باعث ضرر می شود یک اصل حتمی است و در مورد انواع و اقسام زیانها صدق می کند و دلیلی بر رد نتیجه اقدامات اصلاحی نیست.
نظر شما
ادامه