کد خبر: ۳۰۶۱۲
 
 

فناوری چاپ سه‌بعدی، جان لاک‌پشتی که لاک خود را در آتش‌سوزی از دست‌ داده بود نجات داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، «فِرِدی» نام لاک پشتی است که به علت گرفتاری در آتش با آنکه نجات پیدا کرد، ولی حدود 85 درصد از لاک خود را از دست داد.

یک دامپزشک برزیلی به‌نام «دکتر رودریگو روبلو» با مشاهده وضعیت او نامش را به‌خاطر هیولای کابوس‌ در «کابوسی در خیابان الم» فِرِدی گذاشت.

وی برای کمک به این حیوان، علاوه بر بیهوش کردن فردی بیمار، این لاک پشت را به یک گروه نجات حیوانات در سائوپائولو به ‌نام "جویندگان حیوانات" فرستاد تا در صورت توانایی به او کمک کنند.

بعد از انجام آزمایش‌ها بر روی فردی، گروه تصمیم گرفت بررسی کنند که آیا می‌توانند لاک فِرِدی را با فناوری چاپ سه‌بعدی جایگزین کنند؟

گروه توانست با مراجعه به اجتماع محلی برای کمک به این حیوان، متخصص CAD «سیسرو مورائس» را بیابد.

«مورائس» با استفاده از لاک لاک‌پشتی دیگر به‌عنوان مرجع، طراحی کامپیوتری لاکی جدید را برای فردی انجام داده است.

وی در مصاحبه با یک مجله برزیلی گفت: «ما از یک حیوان سالم 40 عکس گرفتیم و در کامپیوتر آن حیوان را به ‌صورت سه‌بعدی دوباره طراحی کردیم.»

این لاک در چهار قطعه مختلف با استفاده از ماده PLA چاپ شده است. با کامل شدن چاپ، قطعات بر یکدیگر سوار شده و به فردی وصل شدند.

با آنکه لاک جدید به‌خوبی کار می‌کرد؛ اما رنگ سفید غیرطبیعی داشت. این مشکل با کمک هنرمندی به‌نام یوری کالدرا رفع شده است. وی لاک را مانند رنگ طبیعی آن نقاشی کرده است.

نتیجه نهایی برای راضی کردن هر لاک‌پشتی کافی است و گروه باور دارند که فِرِدی دوران بازیابی را به‌صورت کامل طی خواهد کرد.
  
  
نظر شما
ادامه