کد خبر: ۳۰۵۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
خبرگزاری فارس: بساط عسل‌فروشی‌های تقلبی در کنار جاده‌ها برچیده شده است / قدردانی از حمایت استاندار اردبیل
 

رئیس انجمن ملی زنبورداران و تولیدکنندگان عسل ایران گفت: با مراقبت‌ها و نظارت‌های دقیق دستگاه‌های متولی به ویژه راه و شهرسازی بساط عسل‌فروشی‌های تقلبی در کنار جاده اردبیل – سرعین برچیده شده و دیگر آثاری از این حرکت غیرقانونی را شاهد نیستیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «عبدالرضا بیگناه» اظهار کرد: ما به عنوان انجمن زنبورداران و تولیدکنندگان عسل ایران در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی چندین مورد درخواست از استاندار اردبیل داشتیم که شاه بیت آن برچیدن بساط عسل فروشی‌های کنار جاده به ویژه در مسیر اردبیل – سرعین بود که فعالیت آنها به برند عسل ساوالان لطمه زده و اصالت تولید عسل استان اردبیل را زیر سؤال می‌برد.

وی با بیان اینکه باید عسل سبلان با برند مشخص و بسته‌بندی مناسب همراه با رعایت الزامات بهداشتی و آرم و مشخصات کارخانه‌ها و واحدهای تولیدکننده و بسته‌بندی به هموطنانمان عرضه شود، یادآور شد: در این صورت است که فروش عسل در فروشگاه‌های معتبر و دارای پروانه کسب زمینه‌ای را فراهم می‌آورد تا غش و فروش عسل به شکل بی‌کیفیت رخ نداده و هموطنانمان که به استان اردبیل سفر می‌کنند به راحتی بتوانند عسل باکیفیت و مناسبی را خریداری و با خود به عنوان سوغات ببرند.

بیگناه افزود: مشاهده می‌کنیم که عسل‌فروشی‌های کنار جاده که اغلب عسل‌های تقلبی و بی‌کیفیت می‌فروشند، با فریب مشتریان خود روزی در یک طرف جاده و روز دیگر در طرف دیگر مشغول فعالیت هستند تا به نحوی از حرکت‌ها و اقدامات متقلبانه به نحوی فرار کنند در حالی که این حرکت لطمه به اصالت و شایستگی عسل سبلان است که همه آن را به خوبی می‌شناسند.

وی گفت: با تاکید استاندار اردبیل و دستور ویژه به جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، نیروی انتظامی، دامپزشکی و استاندارد به ویژه پیگیری مجدانه راه و شهرسازی در آستانه سفر عید تعطیلات عید فطر و تابستان اجازه اسکان و فعالیت به این عسل فروشی‌های تقلبی داده نشد که امیدواریم تا پایان تابستان این روند با کنترل‌ها و نظارت‌های دقیق به سرانجام برسد.

رئیس انجمن ملی زبنورداران و تولیدکنندگان عسل ایران اظهار کرد: به هیچ‌وجه راه و شهرسازی و نیروی انتظامی اجازه فعالیت این عسل‌فروشی‌های کنار جاده را نخواهند داد که جا دارد از استاندار اردبیل به خاطر تلاش‌ها در پیگیری این امر و به نتیجه رساندن ان به نحو شایسته قدردانی کنیم.

بیگناه اظهار امیدواری کرد: با همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط بین استان اردبیل و گیلان بساط عسل‌فروشی‌های تقلبی و غیرقانونی در محور اردبیل – آستارا به ویژه گردنه حیران گرفته شود چرا که فعالیت آنها نه تنها سیمای نامناسبی به گردنه حیرت‌انگیز حیران داده است بلکه سبب شده تا عده‌ای سودجو بتوانند در بسته‌بندی‌های نامناسب عسل‌های بی‌کیفیتی را تولید و روانه بازار مصرف کنند.

وی به افزایش تولید عسل نیز در سال جاری اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط جوی مناسب و رفع معضل خشکسالی پیش‌بینی می‌کنیم امسال میزان عسل تولیدی در استان اردبیل با تلاش زنبورداران افزایش یابد.

پیشنهاد تاسیس مرکز تحقیقات زنبور عسل در اردبیل

رئیس انجمن زنبورداران و تولیدکنندگان عسل ایران در مورد تاسیس مرکز تحقیقات زنبور عسل در استان اردبیل بیان کرد: ما پیشنهاد راه‌اندازی این مرکز را به استاندار اردبیل ارائه کردیم.

بیگناه گفت: دیگر پیشنهاد ما به استاندار اردبیل تشکیل اتحادیه صنفی مستقل عسل‌فروشان است تا با منفک شدن از اتحادیه لبنیات و خواربارفروشی بتوان در این زمینه فعالیت‌های مناسب را در این حوزه مورد دقت و رصد قرار داد.

وی یادآور شد: ما همچنین پیشنهاد کردیم تا سازندگان کادر و رمکه عرضه عسل با موم وزن چوب را که گاه به 700 گرم می‌رسد پایین آورده تا اجحافی در حق خریداران عسل رخ ندهد چرا که در این صورت بخش عمده‌ای از وزن عسل شانه را رمکه چوبی تشکیل می‌دهد.

رئیس انجمن زنبورداران و تولیدکنندگان عسل ایران ضرورت قیمت‌گذاری مناسب برای فروش عسل باکیفیت و تغذیه شده از گل‌ها و گیاهان طبیعی را به همراه اعطای تسهیلات کم بهره به تولیدکنندگان در این عرصه ضروری و مهم اعلام کرد.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
0
0
حتما این حرکت به همت انجمن ملی زنبور داران بوده والله دامپزشکی از این بخار ها نداره اگه داشت کشتار غیر مجاز دام توسط قصابی ها و کبابی های کنار جاده رو جلوگیری می کرد که تردد در جاده های اردبیل و مشاهده این صحنه ها که روز به روز هم تعدادشان زیاد میشه وضعیت اسفناک زیست محیطی و بهداشتی و... بوجود آورده...!!
نظر شما
ادامه