کد خبر: ۳۰۴۰

حکیم مهر -  دکتر مرضیه وحید دستجری وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت در حال تهیه و تدوین نقشه جامع نظام سلامت در کشور است.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در همایش ارزیابی و توسعه علوم با تاکید بر نقش انجمن های علمی گفت: برای تهیه این نقشه از تمام نخبگان و انجمن های علمی و پزشکی دعوت می شود تا از نظرات سازنده آنها در تهیه نقشه جامع نظام سلامت استفاده شود.

وی با بیان اینکه باید به نیازها به صورت بومی نگاه کرد و ظرفیت های دانشگاه ها و انجمن ها در نظر گرفته شود، گفت: متاسفانه نقش انجمن های علمی در پژوهش کم رنگ است و جای خالی آن به خصوص در حوزه سلامت کاملا محسوس است.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه 160 انجمن علمی و پزشکی در کشور وجود دارد که اعضای آنها را افراد هیات علمی و متخصصان تشکیل می دهند، افزود: ظرفیت و توانمندی این انجمن ها بسیار بالا است که باید با برنامه ریزی اصولی ظرفیت این انجمن به بالفعل برسد و حداکثر استفاده بهینه از آنها صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه انجمن های تخصصی پایه های اصلی جامعه پژوهشی است که خوشبختانه طی چند سال اخیر هم در آموزش های مداوم نقش اساسی داشته اند، گفت: انجمن های علمی می توانند در زمینه ارتباطات بین المللی بسیار موثر باشند.

وزیر بهداشت گفت: توانستیم از ظرفیت انجمن ها در زمینه اسناد راهبردی رشته های تخصصی استفاده کنیم؛ از این رو در زمینه آموزش و برنامه ریزی، نقش انجمن های علمی به نقش بی بدلیل تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه باید بتوانیم پیشرفت های علمی متناسب با زمان خود داشته باشیم گفت: برای این کار نقش انجمن های علمی بسیار پررنگ است.همچنین محققان و متخصصان مرتبط با علوم مختلف با ایجاد شبکه ای در کنار هم می توانند در رفع دغدغه ها و مشکلات رشته های مختلف موثر باشند.

دستجردی افزود: ارزیابی مربوط به پژوهش ، آموزش و نوآوری نیازمند همکاری و توان بالقوه اعضای انجمن های علمی است تا بتوان با کمک آنها تلاش های علمی فردی را به دستاوردهای علمی جامع و اجتماعی تبدیل کرد.

به گفته وزیر بهداشت ، نقش انجمن های علمی در مشاوره های علمی برای سلامت جامعه بسیار مفید است و باید تشکیل و توسعه انجمن های علمی همگام با توسعه علوم باشد.

نظر شما
ادامه