کد خبر: ۳۰۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر -  مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های امریکا در خصوص شیوع بیماری سالمونلا در میان کودکان زیر 2 سال بر اثر مصرف غذاهای تهیه شده با گوشت سگ و گربه هشدار داد.

محققان این مرکز با انجام مطالعاتی طی سال های 2006 تا 2008 دریافتند که 79 نفر در 21 ایالات شرقی آمریکا بر اثر مصرف غداهای تهیه شده با گوشت سگ و گربه به سالمونلا مبتلا شده اند.

آنها با اشاره به اینکه بیش از نیمی از قربانیان کودکان زیر 2 سال بوده اند، اظهار داشتند: نخستین نوع بارز و شناخته شده این بیماری شیوع ویروس سالمونلا است.

سرپرست این تیم تحقیقاتی گفت: غذاهای خشک تهیه شده باگوشت سگ و گربه منبع شناخته شده از شیوع سالمونلا در انسان است و به همین دلیل 6 محصول غذایی مرتبط با گوشت این حیوانات به دلیل آلودگی احتمالی به سالمونلا تحت بررسی قرار دارد.

در حالی که نوجوانان و جوانان بیشترین گروه در معرض خطر هستند، تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر بیماری آنها با خوردن گوشت خشک این حیوانات بدست نیامده و این دسته از افراد بیشر بر اثر تماس با حیوان آلوده و خوردن گوشت آنها در ظرف های آلوده به سالمونلا مبتلا می شوند.

از جمله علائم این بیماری می توان به اسهال و تب اشاره کرد که طی سال های 2006 تا 2008، 11 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری راهی بیمارستان شده اند.

محققان همچنین شستن دست ها پس از تماس با حیوانات خانگی و ظرف های غذای آنان، ممنوعیت مصرف این نوع غذاها در کودکان زیر 5 سال، تمیز کردن روزانه ظرف غذای حیوانات و محل تغذیه آنها، شستن جداگانه ظروف غذا و آب حیوانات  به دور از ظرفشویی آشپرخانه و عدم حمام کردن نوزادان در ظرفشویی آشپزخانه را از راهکارهای کاهش ابتلا به این بیماری اعلام کردند.

نتایج این تحقیق در نسخه اینترنتی مجله پزشکی «بیماری های کودکان» منتشر شده است.

 

Little girl with a bowl of dog food

توضیح ، پوزش و اصلاحیه حکیم مهر :
در پی انتشار این خبر به نقل از شبکه خبر دانشجو یکی از بینندگان محترم حکیم مهر ذیل خبر در تذکری دقیق اشتباهات متعدد این خبر را یادآور شدند. ضمن تشکر فراوان از ایشان و پوزش مضاعف از عموم بینندگان محترم حکیم مهر به دلیل درج این خبر بدون تطبیق با منبع اصلی به زبان انگلیسی نکات زیر یادآور می‎گردد:

1 -  در متن خبر که ترجمه ای از خبرگزاری اسوشیتدپرس به نقل از FDA است به اشتباه سالمونلا ویروس معرفی شده است در حالی که سالمونلا یک باکتری است.

2 -  متأسفانه مترجم محترم در شبکه خبر دانشجو عبارت "Pet Food" را بجای غذای حیوانات بعنوان غذای انسان که با گوشت حیواناتی نظیر سگ و گربه تهیه شده به اشتباه معرفی نموده است.

3 -  در متن اصلی خبر بر مصرف غذای تهیه شده با گوشت حیوانات تکیه نشده و مقصود هشدار درباره احتمال انتقال سالمونلا از طریق تماس کودکان بخصوص زیر دو سال با غذای حیوانات بوده است.

 

متن اصلی خبر :

http://newsfeed.time.com/2010/08/09/latest-salmonella-threat-for-humans-pet-food/

 

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Jaleh
|
-
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۸۹/۰۵/۲۰
0
0
با سلام و احترام.. در این مطلب اشتباهات زیادی هست.. غذاهای خشک مخصوص تغذیه سگ و گربه هاست نه خوردن انسانها !!!!!
نظر شما
ادامه