کد خبر: ۳۰۲۸۶
 

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: استرپتوکوکوزیس بیماری باکتریایی است که توسط باکتری های گرم مثبت استرپتوکوکوس اینایی و لاکتوکوکوس گارویه در ماهی ایجاد بیماری می کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری،  مدیرکل دامپزشکی استان گفت: بی اشتهایی، سستی و بی حال، بیرون زدگی چشم تیرگی رنگ بدن، کدورت یا خونریزی در چشم ها، خونریزی در قسمت های آبشش، شنای نامتعادل را از علایم بیماری عنوان کرد .

«دکتر عبدالمحمد نجاتی» در ادامه گفت: با اجرای طرح خشکاندن مزارع پرورش ماهی جهت کنترل بیماری  VHS بیماری استرپتوکوکوزیس نیز کنترل شد .

وی اشاره کرد در سال 1392 تمامی مزارع رودخانه ای که دمای آب آن ها به بالای 12 درجه سانتی گراد رسیده بود را درگیر نموده که در مقایسه با سال های 93 و 94 این میزان حدود 60 درصد کاهش یافته است و این موضوع باعث شده تا میزان مصرف آنتی بیوتیک را به شدت پایین بیاورد .

دکتر نجانی اظهار داشت: به نظر می رسد آنتی بیوتیک شیوع بیماری را مهار می کند اما باکتری را کاملاً حذف نمی کند .

وی در پایان واکسیناسیون را نقش بسیار مهمی در افزایش مقاومت ماهی، بهبود ضریب تبدیل غذایی و بهترین دما را برای واکسیناسیون 8 الی 10 درجه سانتی گراد برشمرد و گفت: ضدعفونی استخر 48 ساعت قبل از خرید بچه ماهی از موارد کاهش آلودگی است .
 
 
نظر شما
ادامه