کد خبر: ۳۰۲۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

فرماندار شهرستان مانه و سملقان در خراسان شمالی، در دیدار مدیرکل دامپزشکی این استان گفت: شیوع اخیر تب برفکی در کشور تلنگری به همه مدیران بود که جلب توجه آنان به دامپزشکی و اهمیت اختصاص اعتبارات بیشتر به این حوزه را به دنبال داشته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان شمالی، «غلامرضا عوض زاده» کار در حرفه دامپزشکی را بسیار سخت و حساس توصیف کرد و افزود: با توجه به نوع شرح وظایف و خصوصیات جامعه هدف این سازمان، به نظر می رسد بخش عمده ای از مشکلات این حوزه، با برگزاری کلاس های آموزشی برای بهره برداران برطرف می شود؛ لذا پیشنهاد ما این است که برای دامپزشکی اعتباراتی مجزا از بودجه واحدهای ترویج سازمان جهاد کشاورزی تعریف شود تا صرف برگزاری کلاس های توجیهی برای دامداران شود.

وی برای دفاع از این پیشنهاد در کمیته برنامه ریزی و توسعه استان اعلام آمادگی کرد و با اذعان به تخصیص نیافتن بودجه مصوب سال گذشته شبکه دامپزشکی مانه و سملقان که از محل اعتبارات ماده 180 پیش بینی شده بود، تصریح کرد: برای اداراتی مثل دامپزشکی تصمیم داریم اعتبارات پیشنهادی سال جاری را در قالب ردیف های دیگر بودجه بگنجانیم تا تخصیص بالایی داشته باشد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی نیز در این دیدار از مهار کانون های بیماری تب برفکی خبر داد و با اشاره به آغاز طرح واکسیناسیون سراسری تب برفکی گفت: این اداره کل مشکلاتی مثل کمبود شدید واکسن را به مسئولان استان گوشزد کرده بود و با این حال، با توجه به میزان واکسن تأمین شده به تعهدات خود عمل کرده ایم، ولی باز هم شاهد بودیم که رسانه ها در ماه های اخیر هجمه گسترده ای علیه دامپزشکی به راه انداختند و با قضاوت های یکطرفه خود، همه تلاش های همکاران این مجموعه را زیر سؤال بردند.

«دکتر سید محمدمهدی احمدی» لزوم حمایت فرمانداران از دامپزشکی به ویژه در چالش های رسانه ای را مورد تأکید قرار داد و افزود: در شیوع بیماری های مسری، به جز واکسیناسیون، مسائل قرنطینه ای هم حائز اهمیت است که همکاری گسترده بین بخشی را می طلبد.

وی هم چنین خاطرنشان کرد: در طرح اخیر واکسیناسیون تب برفکی نیز خراسان شمالی تنها استانی بوده که با کمک های اعتباری استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی، هم مایه کوبی دام های سبک و هم دام های سنگین را رایگان انجام می دهد.

وی با اشاره به آمار تلفات کمتر از هزار رأسی دام های این استان در رخداد اخیر تب برفکی تصریح کرد: در آمار 2 میلیون و 200 هزار رأسی جمعیت دامی خراسان شمالی، این رقم بسیار ناچیز است و به نیم درصد هم نمی رسد که نشان دهنده کنترل به موقع بیماری و عملکرد مطلوب این استان نسبت به سایر استان هاست.

وی یادآور شد: اگر همه بپذیرند که در بحث حفظ سلامت جامعه انسانی و دامی، پیشگیری بسیار کم هزینه تر از درمان است، به طور حتم در تخصیص اعتبارات مبارزه و پیشگیری به سازمان دامپزشکی اهتمام بیشتری خواهند داشت.

در این دیدار دو طرف ضمن رایزنی و تبادل نظر درباره اعتبارات پیشنهادی دامپزشکی در بودجه جاری، بر حمایت بیشتر از راه اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی حوزه دام و طیور برای ایجاد اشتغال و ارزش افزوده بیشتر در منطقه تأکید کردند.

شهرستان مانه و سملقان در غرب استان خراسان شمالی با دارابودن بیش از 303 هزار رأس گوسفند و بز و حدود 8 هزار رأس گاو و گوساله، 15 درصد جمعیت دام سبک و 14 درصد دام سنگین این استان را در خود جای داده است.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
واکسیناتور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
0
0
سلام
واقعا چقدر یک مدیر کوشا و خوش فکر میتونه یک سازمان رو متحول کنه هرچند که در راس نباشه. اقای دکتر احمدی مدیر کل خوب و فعال از این تلاش شما برای باز پس گیری حقوق از دس رفته دامپزشکی از شما کمال تشکر را داریم. امید است با این تلاشهای شما روزی دامپزشکی و واکسیناتور ها جزو مشاغل سخت و زیان آور بشه و همانگونه که در کشورهای پیشرفته دامپزشکی یکی از مهمترين ارگانهاست روزی مسوولان ما نیز این جایگاه رو درک کنن.
لطفا مدیران دیگر دامپزشکی در سراسر کشور نیز ببینند و یه غیرتی به خرج بدهند و آنها نیز از این فعالیت ها بکنند. ما میتوانیم...
مجددا ممنون اقای احمدی.
حکیم مهر سپاس
نظر شما
ادامه