کد خبر: ۳۰۰۶۸
 

فرماندار راز و جرگلان روز دوشنبه در دیدار مدیرکل دامپزشکی استان خراسان شمالی با قدردانی از اقدامات و عملکرد اداره کل و شبکه دامپزشکی این شهرستان و یادآوری اهمیت دامپزشکی در تأمین سلامت جامعه گفت: مباحث مربوط به بیماری های رایج و سلامت مردم باید از دامپزشکی شروع شود، نه بیمارستان ها، تا نتایج ملموسی را در نظام بهداشتی و سلامت جامعه شاهد باشیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان شمالی، «احمد ریواده» با افزودن اینکه در بحران هایی نظیر تب برفکی نباید دامپزشکی را تنها گذاشت، تصریح کرد: همه دستگاه ها باید به سهم خود برای مدیریت چنین بحران هایی کمک کنند و درست و منطقی نیست که دامپزشکی در چینن مواقعی تنها بماند؛ همانطوری که در رخداد اخیر تب برفکی در منطقه از بخشداران و دهیاران خواستیم که در پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری و کنترل تردد دام ها به دامپزشکی کمک کنند.

مقام عالی دولت در شهرستان راز و جرگلان با بیان اینکه 92 درصد جمعیت این شهرستان مرزی و محروم، کشاورز و دامدار هستند، خواستار نگاه ویژه همه مسئولان و دستگاه های اجرایی به این منطقه شد و تأکید کرد: این مسائل به خصوص از آن رو حائز اهمیت است که باید در مناطق مرزی با تدابیر خاصی از ورود بیماری به کشور جلوگیری کرد.

ریواده خواهان تعیین کارشناسان ثابت مدیریت بحران در اداره های دامپزشکی شد و ادامه داد: تجهیز آزمایشگاه شبکه دامپزشکی راز و جرگلان و ارتقای سیستم قرنطینه ای دامپزشکی استان از دیگر خواسته های ما در این حوزه محسوب می شود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی نیز در این دیدار با تقدیر از نگاه مثبت فرماندار راز و جرگلان به دامپزشکی و حمایت وی از شبکه دامپزشکی این شهرستان در اقدام به موقع و کنترل رخداد اخیر تب برفکی گفت: بسیج امکانات دامپزشکی در این رویداد در حالی انجام پذیرفت که به دلیل عدم تخصیص منابع اعتباری پیش بینی شده از محل ماده 180 به دامپزشکی شهرستان، با فشار و محدودیت زیادی مواجه بودیم.

«دکتر سید محمدمهدی احمدی» به تشریح وضعیت موجود در حوزه بیماری های دامی شایع در منطقه پرداخت و گزارشی از روند مبارزه با رخداد تب برفکی ارائه کرد.

وی همچنین خواستار آن شد که به اعتبارات دامپزشکی نگاه ویژه ای مبذول شود تا بتوان به نحو مطلوبی از شیوع بیماری های مشترک بین دام و انسان و نیز امراض اختصاصی دام و طیور، پیشگیری و با آن ها مبارزه کرد.

شایان ذکر است، در این دیدار که «دکتر عابدی» سرپرست شبکه دامپزشکی راز و جرگلان نیز حضور داشت، فرماندار این شهرستان قول مساعد داد که برای تخصیص اعتبارات مکفی به دامپزشکی استان با سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی رایزنی داشته باشد.

شهر راز، مرکز شهرستان 70 هزار نفری راز و جرگلان، در 120 کیلومتری شمال غرب بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی واقع است. این شهرستان با دارابودن بیش از 230 هزار رأس گوسفند و بز و 14 هزار رأس گاو و گوساله، 11 درصد جمعیت دامی سبک و 26 درصد جمعیت دام سنگین این استان را به خود اختصاص داده است.

 
 
نظر شما
ادامه