کد خبر: ۳۰۰۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
عضو هیأت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران:
«دکتر حسینعلی عرب» افزود: هدف از راه‌اندازی این موسسه، تجمیع توانمندی‌ها و قابلیت‌های علوم دارویی دامپزشکی استان‌هاست تا فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی انجام گرفته در کشور هدفمند و کاربردی شود ...
 
 

حکیم مهر - دبیر شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی گفت: موسسه تحقیقات دارو و واکسن کشور در حوزه دامپزشکی در دانشگاه تهران راه اندازی می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر حسینعلی عرب» افزود: هدف از راه اندازی این موسسه، تجمیع توانمندی ها و قابلیت های علوم دارویی دامپزشکی استان هاست تا فعالیت های علمی و تحقیقاتی انجام گرفته در کشور هدفمند و کاربردی شود.

این عضو هیأت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، ظرفیت های ایران در عرصه گیاهان دارویی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به این ظرفیت، ایجاد موسسه تحقیقاتی در زمینه دارو و واکسن دامپزشکی در کشور یک ضرورت است و امید آن می رود فعالیت این موسسه بزودی آغاز شود.

وی با تاکید بر ایجاد نهادهای صنفی و غیردولتی در کشور، تصریح کرد: بدون تقویت انجمن های صنفی و تولیدی تضمینی برای تداوم فعالیت های علمی وجود ندارد و از مسوولان انتظار می رود در تقویت این نهادها اهتمام بیشتری داشته باشند.

مسوول کمیته دارویی سازمان دامپزشکی کشور با تاکید بر تعامل نهادهای صنفی با بخش دولتی، افزود: نهادهای صنفی رقیب بخش دولتی نیستند و می توانند با تعامل و همکاری مکمل فعالیت های یکدیگر باشند.

عرب خاطرنشان کرد: برای ایجاد ثبات، نوآوری و یکپارچگی در فعالیت های علمی کشور، تاسیس مراکز تحقیقاتی و انجمن های صنفی ضروری است.

به گزارش ایرنا، در سومین کنگره بین المللی فارماکولوژی دامی که با حضور محققان داخلی و خارجی به مدت سه روز (5 تا 7 خرداد) به میزبانی دانشگاه شهرکرد برگزار شد، در خصوص راه اندازی موسسه دارو و واکسن دامپزشکی در کشور تبادل نظر شد.

همچنین در این کنگره با انتخاب هیات موسس، فعالیت انجمن فارماکولوژی و علوم دارویی کشور آغاز شد.
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
0
0
در مورد دارو اظهار نظر نمیکنم اما در مورد واکسن اگر قرار باشد و لزومی احساس شود بهترین جا برای این کار موسسه رازی است با بیش از 120 هکتار زمین - بیش از 120 هزار متر مربع فضای آزمایشگاهی - بیش از 1300 عضو و 200 عضو هیئت علمی - وجود هزاران دستگاه آزمایشگاهی گران قیمت و تجهیزات نگهداری میکروارگانیسم های مختلف - حدود 90 سال تجربه و ..........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
0
0
فکر نمی کنم ایشان آدم این کار باشند .
نظر شما
ادامه