کد خبر: ۲۹۷۳۵
بیماری تب برفکی در حال کنترل است/ طبق مصوبه اخیر فقط مسئولین دامپزشکی حق اظهار نظر دارند
 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: ما تمام تلاش خود را برای کنترل بیماری تب برفکی به کار بستیم، اما درباره‌ی جزئیات به جز مسئولین دامپزشکی سایر مدیران حق اظهار نظر ندارند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از آناج، «خلیل ساعی» با اشاره به شیوع تب برفکی در آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: ویروس تب برفکی در استان ما تولید نشده و برای همیشه نیز در آذربایجان باقی نخواهد ماند، این بیماری در سطح کشور وجود دارد و نباید آن را مختص استان دانست.

وی ادامه داد: ستاد مدیریت بحران در تمامی شهرستان های استان فعال شده و هر اقدامی که لازم باشد انجام خواهد گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تاکنون چه اقداماتی صورت گرفته و بیماری در کدام مناطق اشاعه یافته، گفت: در مصوبه‌ای که در جلسه اخیر داشتیم قرار شد سایر مسئولین در این باره اظهار نظر نکنند و مراتب از طریق دامپزشکی اعلام شود.

وی خاطرنشان کرد: شرایط بحرانی نیست و جزئیات اقدامات در آینده اعلام خواهد شد، واکسیناسیون دام‌ها ادامه دارد و ممنوعیت خرید و فروش احشام اعمال گردیده است.

گفتنی است؛ بیماری تب برفکی از اوایل سال جاری در سطح استان شیوع یافته و رو به گسترش است، علایم این بیماری ابتدا در اهر مشاهده شده بود اما اکنون به شهرستان‌های مرند، ورزقان و حتی تبریز رسیده است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگوی اخیر خود با آناج از ذکر اسامی شهرستان‌های آلوده به ویروس امتناع کرد.
 
 
نظر شما
ادامه