کد خبر: ۲۹۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر -  سه تفاهمنامه با بانک ملی، ملت و کشاورزی برای ارایه تسهیلات به مباشرین ذخیره سازی کالاهای اساسی در راستای هدفمند کردن یارانه ها منعقد شده است.

مشاور اجرایی وزیر بازرگانی در این باره گفت: پیشتر این وزارتخانه با سه بانک ملی، ملت، کشاورزی برای ارایه تسهیلات به مباشران خرید و ذخیره سازی کالاهای اساسی طرح هدفمند کردن یارانه ها تفاهمنامه هایی را منعقد کرده بود.

مرتضی فرجی افزود: به موجب تفاهمنامه ای که وزارت بازرگانی با بانک کشاورزی منعقد کرده است، این بانک متعهد شد که تا سقف اعتباری 930 میلیارد تومان به مباشرینی که از سوی وزارت بازرگانی معرفی شود تسهیلات اختصاص دهد ضمن اینکه از این میزان اعتبار به بخشهایی دیگری همچون تنظیم بازار، حمایت از نانهای صنعتی، بهسازی واحدهای سنتی و تامین سرمایه در گردش نانهای صنعتی و حجیم و حمایت از تولید فرش دستبافت نیز اختصاص خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه تلاش بر آن است که بیشترین میزان اعتبار جذب شود، افزود: براساس توافق دیگری که با بانک ملی به امضاء رسیده است، مقرر شده که این بانک در حدود دو هزار میلیارد تومان اعتبار در زمینه های هدفمند کردن یارانه ها، خرید کالای اساسی، ایجاد زیرساختهای مورد نیاز بازرگانی و تامین فروشگاههای زنجیره ای اختصاص دهد.

فرجی از معرفی 17 مباشر خرید به بانک ملی جهت دریافت تسهیلات خبر داد و اظهار داشت: برخی از این مباشرین موفق به دریافت تسهیلات مورد نیاز خود شدند.

مشاور اجرایی وزیر بازرگانی با تاکید بر اینکه محدودیتی برای ذخیره سازی کالاهای اساسی و ارایه تسهیلات به فعالان این بخش وجود ندارد. فقط باید در این راستا تفاهمنامه ای با این وزارتخانه جهت معرفی و دریافت تسهیلات منعقد شود.

این مقام مسئوول درخصوص ضمانت نامه های مورد نیاز مباشرین برای دریافت تسهیلات گفت: دولت بانک را موظف کرده است وثیقه تسهیلات که بحث کالای زیر کلید (پروژه ای که هنوز اجرای آن آغاز نشده است) را انجام دهد با توجه به تازگی این امر، بیشترین مشکل ما در این زمینه است ضمن اینکه سعی داریم که افرادی را به بانکها معرفی شود که مورد وثوق و تایید بانکها باشد تا امر پرداخت تسهیلات تسریع شود.

طرح ذخیره سازی 13 قلم کالای اساسی خانواده ها برای مدیریت بازار در آغاز اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها به همت وزارت بازرگانی و توسط بخش خصوصی از سال گذشته آغاز شده است و اقلامی مانند: گوشت، برنج، حبوبات، ماکارونی و روغن در این سبد کالاها در نظر گرفته شده است تا مردم در مورد کمبود این کالاها نگرانی نداشته باشند.

گفتنی است، کالاهای ذخیره شده 12 درصد کل هزینه ها، 22 درصد هزینه های کالایی و 35 درصد هزینه های خوراکی خانواده ها را به خود اختصاص می دهد.

میزان تسهیلات پرداخت شده بانکها عبارتست از: بانک ملی 190 هزار و 450 میلیارد ریال، بانک کشاورزی9  هزار و 300 میلیارد ریال و بانک ملت10 هزار میلیارد ریال.


 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر مرتضوی
|
-
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۲
0
0
ایران بهترین کشور است برای یک شبه میلیاردر شدن چرا؟چون اقتصاد ایران تعریف نشده ترین اقتصاد می باشد و در این کشور با هرتصمیمی عده ای به نان و نوا می رسند و الان هم نوبت .......هاست .در این کشور ....... در سایه همان اتفاق ها صاحب یک مجموعه 20 میلیاردی شده است ..........اما باید منتظر همان اتفاق شد و لحظه را زد و البته باید حلال و حرام وقیامت و ناخلف در امدن فرزند و ناموس را باید فراموش کرد .اما شغل ما این این اتفاق ها را ندارد بالاترین اتفاق این است که گاو دامداری دچار سخت زایی شود وما هم سزارین نماییم پس به ما نمی رسد همان قیامت را بچسبیم ..............چون چاره ای نداریم
نظر شما
ادامه