کد خبر: ۲۹۶۹۳
 

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی در دیدار با فرماندار فردوس با اشاره به عدم وجود کانون تب برفکی در دامهای استان گفت: بهترین اقدام دامپزشکی در سال گذشته پیشگیری از تب برفکی بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی، «دکتر علیرضا رفیعی پور» افزود: کانون بیماری واگیری در دامهای استان وجود ندارد و خوشبختانه از شیوع بیماریها جلوگیری شده است.

وی واکسیناسیون گسترده دامها را در کسب این موفقیت حایز اهمیت دانست که حتی با همجواری با شهرستان های استان خراسان رضوی که آلوده به این بیماری می باشد هیچ دامی در استان آلوده نشده است.

خدمات دامپزشکی موثر و حساس است ولی متاسفانه توسط عوام دیده نمی شود

در این دیدار «رجبی مقدم» فرماندار فردوس با تبریک اعیاد ملی و مذهبی گفت: خدمات دامپزشکی موثر و حساس است ولی متاسفانه توسط عوام دیده نمی شود.

وی اظهار داشت: دامپزشکی در امر پیشگیری خیلی خوب عمل کرده، چون اگر بیماری شیوع کند ضربات جبران ناپذیری وارد می کند.

وی خاطرنشان ساخت: در صورتی که بیماری در جمعیت دام و طیور استان شیوع یابد، دیگر کنترل آن به سادگی انجام نمی شود و هزینه های درمانی سنگینی را به اقتصاد استان وارد می کند.

در ادامه این دیدار «مهندس محمد کریمی» فرماندار سرایان که در دفتر محل کارش سخن می گفت، ضمن خیر مقدم و تبریک اعیاد ماه رجب ادامه داد: سال سختی برای دولت بود که با امید به خدا امسال شاهد همگرایی و تحول خواهیم بود.

وی با اشاره به مباحث اقتصاد مقاومتی گفت: باید درحوزه دامداری و کشاورزی به صورت علمی اقدام کنیم تا 30 درصد افزایش تولید داشته باشیم که خود گام بلندی در مبحث اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

وی سیستم دامپزشکی استان را دارای برنامه دانست، افزود: اقدام و فعالیتهای دامپزشکی با برنامه ریزی دقیق در حال اجرا است.
 
 
نظر شما
ادامه