کد خبر: ۲۹۶۹

حکیم مهر -  مدیر عامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران گفت: موش‌هایی که در سطح شهر تهران هستند، بیشتر بلژیکی بوده و با کالاها وارد کشور شده‌اند.

کمال علیپور با اشاره به بحث موش‌ها در تهران، گفت: سم‌هایی که برای از بین بردن موش‌ها استفاده می‌شود به مراتب ضررش بیشتر است.

وی با بیان اینکه لازمه مبارزه با این جانور موذی اصلاح اقدامات عمرانی است، گفت: باید معاونت فنی عمران و همچنین مناطق 22 گانه نهرها و جوی‌های آب را اصلاح کنند.

مدیر عامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران ادامه داد: در صورتیکه مردم همکاری کرده و در نهرها زباله نریزند موش‌ها نیز رشد پیدا نمی‌کنند؛ چرا که هر جا زباله زیاد باشد موش نیز زیاد است.

علیپور با بیان اینکه همچنین باید اقدامات آموزشی برای کاهش تعداد موش‌ها انجام دهیم، گفت: باید به شهروندان آموزش‌های لازم داده شود تا بتوانیم برای از بین بردن این جانور موذی اقدامات مؤثری انجام دهیم.

به گفته مدیر عامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران، همچنین طعمه‌گذاری و سم‌پاشی‌ها همچنان انجام می‌شود.

وی به قراردادی که بهمن سال گذشته با دانشگاه تهران و خواجه نصیرالدین مشهد بسته شده است اشاره کرد و گفت: با اساتید اهل فن در مباحث زیست محیطی قرارداد بسته تا وضعیت موش‌های تهران را بررسی کنند.

مدیر عامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران ادامه داد: باید مطالعه و برنامه‌ریزی صورت گیرد تا بتوانیم اقدامات مؤثری برای از بین بردن این جانور موذی انجام دهیم.

 

نظر شما
ادامه