کد خبر: ۲۹۶۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
خبرگزاری فارس: اولویت کالاهای ایرانی در بازارهای کوثر/ توزیع نایلون‌های تجزیه‌پذیر از ابتدای خرداد ماه
 

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان گفت: در سال جدید در مواجهه با کالاهایی که نمونه داخلی دارند، اولویت را به کالای ایرانی خواهیم داد و تا آنجا که بتوانیم به تولید ملی کمک می‌کنیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «اصغر کشاورز» به آخرین وضعیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای کوثر اشاره و اظهار داشت: 13 فروشگاه کوثر در مناطق مختلف شهر در حال ارائه خدمات هستند؛ دو منطقه از مناطق 15گانه شهر اصفهان فاقد بازار هستند که اگر شهرداری مناطق زمین را فراهم کنند آماده احداث فروشگاه در این مناطق هستیم.

وی افزود: مزیت فروشگاه‌های کوثر، حذف واسطه و کم کردن فاصله بین تولیدکننده و مصرف کننده است که به این طریق توانسته اند قیمت محصولات را کمتر از آنچه بر آن‌ها درج شده به دست شهروندان برسانند؛ از طرفی حجم بالای استقبال مردم نیز کمک کرده تا قیمت محصولات عرضه شده پایین بیاید.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان به برنامه‌های سازمان میادین برای سال 95 اشاره کرد و بیان داشت: برنامه‌های ما در سال جدید بیشتر بر کیفیت ارائه خدمات در فروشگاه‌های زنجیره‌ای کوثر متمرکز است

هر فروشگاه یک ناظر و یک دامپزشک خواهد داشت

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال نیروهای نظارتی در فروشگاه‌ها افزایش یافته و در حال حاضر برای هر فروشگاه یک نیروی نظارتی حضور دارد؛ شخص ناظر به حل مشکلات مأموران فروشگاه و ارباب رجوع می‌پردازد و در صورت وجود کمبودی در فروشگاه آن را گزارش می‌کند.

کشاورز با بیان این‌که افزایش تنوع کالاها از دیگر برنامه‌های سال جاری در فروشگاه‌های کوثر است، ادامه داد: همچنین طی صحبت‌های انجام شده با سازمان دامپزشکی، در هر بازار یک دامپزشک ویژه حضور دارد که بر موارد پروتئینی و گوشتی از زمان کشتارگاه تا مرحله توزیع نظارت می‌کند.

وی با اشاره به مصرف بالای نایلون در این فروشگاه‌ها گفت: به صورت میانگین روزانه یک‌میلیون تن نایلون در مجموعه فروشگاه‌های کوثر مصرف می‌شود که همه از اثرات مخرب آن بر محیط زیست آگاهی داریم.

نایلون‌های تجدید پذیر جایگزین کیسه‌های پلاستیکی

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان یکی دیگر از برنامه‌های سازمان میادین برای کمک به محیط زیست را جایگزینی نایلون‌های جدید اعلام و عنوان کرد: از اول خرداد ماه نایلون‌های تجزیه‌پذیر که از مواد گیاهی تولید شده و قابلیت تجزیه در طبیعت را دارند جایگزین نایلون‌ها فعلی می‌شوند.

وی ابراز داشت: در زمینه حفظ محیط زیست، بخشی از این مسئولیت متوجه مردم است؛ برخی از شهروندان به صورت بی‌رویه به ازای هر کالا یک نایلون استفاده می‌کنند و این نیاز به فرهنگ‌سازی دارد تا مردم بدانند که خودشان متضرر خواهند شد.

کشاورز تخفیفات مناسبتی را از دیگر برنامه‌های فروشگاه‌های کوثر عنوان کرد و اظهار داشت: ایام خاص سال مانند اعیاد شعبانیه اقلامی که سهم بیشتری در سبد خانوار دارند شامل تخفیفی بیش از آنچه در حال حاضر کاهش قیمت داده شده، می‌شوند.

احداث فروشگاه کوثر 14 در خیابان شفق منطقه 13 شهر اصفهان پروژه دیگری بود که به گفته مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان، در سال 95 شهروندان اصفهانی شاهد آن خواهند بود.

اقتصاد مقاومتی، سرلوحه کار است

اصغر کشاورز با بیان اینکه منویات رهبر انقلاب و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی سرلوحه فعالیت ما در فروشگاه‌های زنجیره‌ای کوثراست، گفت: در سال جدید در مواجهه با کالاهایی که نمونه داخلی دارند، اولویت را به کالای ایرانی خواهیم داد و تا آنجا که تعادل بازار حفظ شود و بتوانیم به تولید ملی کمک می‌کنیم.

وی افزود: از طرفی نمی‌توانیم به صورت کامل محصولات خارجی را ارائه نکنیم برای مثال برنج ایرانی چند ماه اخیر رشد زیادی داشته و اگر از برنج‌های خارجی ارائه نکنیم بخشی از شهروندان به دلیل عدم تمکن مالی نمی‌توانند برنج تهیه کنند.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان استفاده از نایلون‌های تجدید پذیر و پروژه فروشگاه مجازی را در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خواند و تأکید کرد: آنچه در رابطه با موضوع اقتصاد مقاومتی مطرح است، تغییر نگاه مردم به مصرف کالاها و محصولات داخلی است.

توقف عرضه سوسیس و کالباس در یکی از بازارهای کوثر

وی در پایان تاکید کرد: این موضوع خیلی مهم است که فرهنگ استفاده از تغذیه سالم و استفاده از کالای ایرانی در بین شهروندان ایجاد شود.

کشاورز به یک نمونه اشاره کرد و گفت: در یکی از بازارهای کوثر، برای مدتی توزیع سوسیس و کالباس متوقف شد، اما درخواست‌های مردم به جایی رسید که مجبور شدیم از سر بگیریم.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
0
1
مشكلات خوراكي مردم با استخدام يك مسوول فني حل شد!!!!
نظر شما
ادامه