کد خبر: ۲۹۴۴۶
 

سخنگوی فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس بر ضرورت بازنگری در دستورالعمل اداره باغ وحش‌های کشور تاکید کرد و افزود: باید هر چه سریعتر از سوی سازمان محیط زیست دستورالعملی جامع و کامل برای بهبود وضعیت باغ‌وحش‌های کشور تدوین شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری خانه ملت، «موید حسینی صدر» نظارت بیشتر سازمان محیط زیست را بر عملکرد باغ وحش‌های کشور و نحوه نگهداری حیوانات در این اماکن ضروری خواند ویادآور شد: سازمان حفاظت محیط زیست باید با همکاری سازمان دامپزشکی نظارت‌ها را بر باغ وحش‌ها افزایش داده و صاحبان این مراکز را ملزم به رعایت استانداردهای لازم نمایند.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از شرایط نامناسب نگهداری حیوانات در باغ وحش‌های کشور، گفت: باغ وحش‌های کشور به زندانی برای حیوانات تبدیل شده به شکلی که در مواردی حیوانات در چنین فضاهای غیر استاندارد و کسالت‌باری جان خود را نیز از دست می دهند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط نامناسب نگهداری از حیوانات در باغ وحش‌ها ضرورت دارد یک بازنگری زیرساختی در مورد فعالیت این مراکز انجام شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، بر ضرورت بازنگری در صدور مجوزهای باغ وحش‌ها تاکید کرد وادامه داد: با توجه به امکانات و ظرفیت کشور باید باغ وحش‌ها در فضاهایی احداث شوند که استعداد، شرایط و فضای مناسب را برای نگهداری از حیوانات داشته باشد.

حسینی صدر با بیان اینکه با توجه به رشد فرهنگی جامعه و آحاد مردم باید در مورد وجود باغ وحش ها تجدیدنظر شود، تصریح کرد: مردم دیگر همانند سابق از این مراکز لذت نمی برند چرا که نگهداری حیوانات در فضاهای محدود و شرایط نامناسب نه تنها لذتی ندارد بلکه روح آنها را نیز آزار می دهد بنابراین با پیشرفت تکنولوژی و فرهنگ جامعه باید در مورد وجود باغ وحش ها نیز تجدیدنظر شود.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس نهم، بر ضرورت رعایت استانداردهای لازم در باغ وحش های کشور تاکید کرد و گفت: باغ وحش‌ها نباید برای حیوانات به مکانی زجرآور تبدیل شود بلکه باید مولفه و پارامترهای رسیدگی به حیوانات در باغ وحش ها تغییر کرده و همانند دیگر کشورها با اختصاص فضاهایی آزاد، استاندارد و وسیع در راستای ارتقای وضعیت باغ وحش ها گام برداریم.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، بازنگری در دستورالعمل باغ وحش‌های کشور را ضروری خواند و افزود: باید هرچه سریعتر از سوی سازمان محیط زیست دستورالعملی جامع و کامل برای بهبود وضعیت باغ‌وحش‌های کشور تدوین شود.
 
 
نظر شما
ادامه