کد خبر: ۲۹۳۹۹
 

روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی طی اطلاعیه ای خبر شیوع بیماری تب برفکی در استان را تکذیب کرد.

به گزارش حکیم مهر، مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان در خصوص خبر بروز تلفات دام ها بر اثر ابتلا به بیماری تب برفکی در استان های خوزستان، مازندران، اصفهان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی که از بخش خبری ساعت 21 شبکه یک سراسری صدا و سیما به نقل از مدیرکل امور عشایر استان اصفهان پخش شده بود، گفت: با توجه به اینکه خراسان جنوبی جزء محدود استان های کشور است که کانونی از بیماری تب برفکی ندارد، ولی متاسفانه در این خبر نام خراسان جنوبی به اشتباه عنوان شده است.

«مسعود خیاطی» به اقدامات دقیق بهداشتی و قرنطینه ای دامپزشکی از جمله واکسیناسیون گسترده دام ها، مراقبت های فعال و غیر فعال، کنترل تردد دام و ... اشاره کرد و افزود: تاکنون هیچ گونه کانونی از این بیماری در جمعیت دام سبک و سنگین استان مشاهده و ثبت نشده است.

وی ادامه داد: بلافاصله پس انتشار این خبر، با هماهنگی با مدیر روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، مستندات لازم به سازمان دامپزشکی کشور ارسال شد.

مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی با انتقاد از انتشار اخبار غیر واقعی و نادرست، بر لزوم اطلاع رسانی شفاف به مردم تاکید کرد و یادآور شد: انتشار اخبار بویژه در زمان رخدادها، بحران، شیوع بیماری ها و آمار تلفات باید با دقت تنظیم و به مخاطبان منعکس شود. اخبار غیر واقعی در این زمینه می تواند سبب موجی از نگرانی، اضطراب و مشکلات فراوان برای تولید کنندگان شود.
 
 
نظر شما
ادامه