کد خبر: ۲۹۳۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: با اقدامات پیشگیرانه و درمانی مانند واکسیناسیون و کلاس‌های آموزشی از گسترش این بیماری جلوگیری به عمل آمده و شرایط تحت کنترل است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «منصور شیشه فروش» با اشاره با آخرین وضعیت تب برفکی در استان اصفهان اظهار کرد: در جلسه مدیریت بحران دیروز که با حضور استاندار برگزار شد آخرین وضعیت شیوع تب برفکی در میان دام‌ها بررسی شد.

وی با بیان اینکه شیوع این بیماری در غرب استان صورت گرفته افزود: با اقدامات پیشگیرانه و درمانی مانند واکسیناسیون و کلاس‌های آموزشی از گسترش این بیماری جلوگیری به عمل آمده و شرایط تحت کنترل است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با اشاره به صحبت‌های استاندار در جلسه مدیریت بحران ادامه داد: در صورت نیاز و اعلام سازمان دامپزشکی اقدام به وارد کردن واکسیناسیون خواهیم کرد،‌همچنین در جلسه دیروز بر ادامه مراقبت‌ها تأکید شد.

وی به توضیح اقدامات انجام شده پرداخت و گفت: در ماه‌های اخیر یک‌میلیون و 152 هزار نوبت سَر دام سبک و 806 هزار نوبت سَر دام سنگین استان در مقابل بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

به گفته شیشه فروش، توزیع 4 هزار لیتر ماده ضدعفونی کننده برای تمیز کردن جایگاه نگه‌داری دام‌ها، برگزاری 7 هزار ساعت نفر کلاس توجیهی برای 4 هزار دامدار و ارسال دستورالعمل‌ها و نکات بهداشتی به صورت پیامکی برای دامداران، از جمله اقدامات انجام شده مدیریت بحران برای مقابله با تب برفکی بوده است که منجر به کنترل این بیماری شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان در پایان بیان کرد: اقدامات پیشگیرانه از پیش از عید و حتی در ایام نوروز ادامه داشته است؛ در حال حاضر اوضاع تحت کنترل بوده و جای نگرانی نیست.

به گزارش فارس،‌ تب برفکی یک بیماری عفونی و گاهی کشنده ویروسی است که موجب بیمار شدن حیوانات زوج سم از جمله گاو اهلی و اعضای خانوادهٔ گاوسانان می‌شود؛ این بیماری بسیار واگیردار است و قطرات دفع شده از حیوان آلوده، تماس با تجهیزات دامداری، غذا، وسایل نقلیه، البسه آلوده و حیوانات شکارچی اهلی و وحشی موجب گسترش بیماری می‌شوند.

این بیماری به عنوان طاعون برای صنعت دامداری محسوب می‌شود؛ کنترل بیماری منوط به واکسیناسیون، مراقبت شدید نقل و انتقال حیوانات، قرنطینه نمودن حیوانات مبتلا، اعمال محدودیت در خرید و فروش حیوانات و گاهی معدوم نمودن میلیون‌ها راس دام است.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
0
0
از قیافه اش معلومه که کنترل نکرده
نظر شما
ادامه