کد خبر: ۲۹۳۰۰
 

«دکتر مهدی خلج» رئیس سازمان دامپزشکی کشور در سفر دو روزه خود به استان کهگیلویه وبویراحمد، با استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان دیدار کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، در ابتدای این جلسه دکتر خلج با اشاره به وظایف گسترده مجموعه دامپزشکی گفت: دامپزشکی در دو بعد بهداشتی و اقتصادی دارای طیف گسترده ای از وظایف بوده که در عرصه بین المللی در دولت تدبیر و امید توانسته ایم قدم های مهم و موثری با کشورهای همسایه و اروپایی در زمینه بهداشت دام و فرآورده های دامی برداریم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور به مقوله دام و فرآورده های دامی در عرصه تجارت بین الملل پرداخت و گفت: مهر سازمان دامپزشکی کشور مبین سلامت محصول بوده و تا مهر سازمان دامپزشکی کشور بر روی این کالا درج نگردد حق صادر شدن را ندارد.

دکتر خلج در ادامه به فعالیت بیش از 160 شرکت تولید دارو و مواد بیولوژیک در حوزه دامپزشکی در کشور پرداخت و گفت: از این تعداد بیش از 30 شرکت در عرصه بین المللی فعالیت نموده که می توان ادعا نمود اکثریت این کارخانجات دارای امکانات مدرن و بروز می باشند.

وی به پایش بیش از 180 بیماری در جمعیت دامی توسط مجموعه دامپزشکی اشاره کرد و گفت: پایش این بیماری ها نیاز به تجربه و تخصص داشته و در عمل کار بسیار طاقت فرسا و علمی می باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، سازمان دامپزشکی کشور را یکی از سازمان های پیشرو در امر الکترونیکی کردن خدمات خود به بهره برداران در کشور عنوان کرد و گفت: بیش از 12 سامانه الکترونیک در مجموعه دامپزشکی کشور فعال بوده و اطلاعات جغرافیایی دامی در هر نقطه از کشور ودر هر زمان قابل بررسی و پایش می باشد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه فعالیت های مجموعه دامپزشکی در راستای اقتصاد مقاومتی و بهداشت عمومی می باشد، افزود: از مسئولین استان انتظار داریم همچون گذشته دامپزشکی استان را یاری کنند تا انشاا... فعالیت های دقیق تر و موثرتری انجام شود.

در ادامه «دکتر خادمی» استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر و تشکر از زحمات و فعالیت های اداره کل دامپزشکی استان گفت: فعالیت های اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه سلامت و بهداشت عمومی موثر بوده و مجموعه استانداری در تمام زمینه ها آمادگی هر گونه همکاری را با دامپزشکی استان را دارد.

وی مجموعه جهادکشاورزی را در دولت تدبیر و امید یکی از وزارتخانه های موفق عنوان کرد و گفت: بخش عمده ای از بحث اقتصاد ملی در مقوله غذا خلاصه می گردد که وزارتخانه جهادکشاورزی در این خصوص موفق عمل کرده است.

وی فعالیت های دامپزشکی را کاری سخت و طاقت فرسا ارزیابی کرد و گفت: شما عزیزان با جمعیتی سروکار دارید که در هر صورت باید شما به سراغ آنها بروید.

دکتر خادمی به قدمت دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد در استان پرداخت و گفت: اداره کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد یکی از اداراتی بوده که دارای اولین مدیرکل در سطح دستگاه های اجرایی استان بوده که نشان از قدمت این دستگاه در استان دارد.

شایان ذکر است در این دیدار یک ساعته علاوه بر استاندار، رؤسای سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سازمان جهاد کشاورزی استان حضور داشتند.
 
 
نظر شما
ادامه