کد خبر: ۲۹۲۷۱

صبح امروز بر اثر برخورد کامیون ایسوزو با شتران اهالی روستای سرمستان از توابع بخش آبدان شهرستان دیّر، ۱۵ شتر تلف و زخمی شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تماته، این حادثه در بزرگراه سیراف در خروجی آبدان به سمت کنگان، روبروی جاده ورودی به روستای سرمستان اتفاق افتاد که به گفته شاهدان عینی علیرغم نصب تابلوی عبور حیوانات و وجود منطقه مسکونی، راننده ی خوزستانی کامیون متوجه عبور شترها از روی جاده نشده و با ورود به گله، ۱۵ شتر را زیر گرفت که ۱۰ نفر از آنان تلف شدند. ۵ نفر شتر زخمی شده نیز به دلیل شدت ضربه، احتمال دارد به دست قصاب سپرده شود.

دهیار سرمستان با تأیید آمار تلفات این حادثه، اظهار داشت: مردم روستای سرمستان از کشاورزی و دامداری ارتزاق می کنند و این روستا در استان به دلیل وجود گله های شتر شناخته شده است، اما راننده ی خوزستانی این حادثه علیرغم وجود تابلوهای عبور حیوانات باعث تلف شدن ۱۰ شتر شد و ۵ شتر دیگر نیز زخمی هستند.

مسلم دارستانی افزود: ساربانان باید هنگام عبور گله از جاده اصلی دقت کامل داشته باشند و با پرچم و علامت دادن به خودروها آنان را متوجه حضور گله کنند، اما از رانندگان نیز انتظار داریم در محدوده مناطق مسکونی با احتیاط و رعایت بیشتر قوانین راهنمایی و رانندگی عبور کنند.

وی با تأکید بر اهمیت و لزوم تعریض مسیر آبدان تا دوراهک ابراز داشت: هر چند این حادثه ناگهانی و با غفلت احتمالی راننده و شاید ساربان صورت گرفته است اما نقش شانه ی جاده و عرض مناسب مسیر نیز در کاهش تلفات، پررنگ است.

دهیار سرمستان در پایان خواستار همکاری و حمایت مسئولان و پرداخت بیمه به دامداران در خصوص خسارت تخمینی ۴۰۰ میلیونی بر اثر تلف شدن ۱۰ شتر آن ها شد.

 

 
نظر شما
ادامه